به گزارش افکارنیوز، حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: اساساً کارگزاران در یک دوره، بیشتر شبیه یک نهضت عمل کرد تا یک حزب سازمان یافته بیشتر به یک نیروی فکری پیش‌برنده به کشور فکر می‌کردیم که بر شاخص‌های کشور اثر بگذارد و راه‌هایی را برای پیشرفت کشور پیشنهاد بدهد. بیشتر یک حزب تکنوکرات بود تا یک حزب اجتماعی و سیاسی الان شرایط برای تبدیل شدن کارگزاران به یک حزب تمام عیار فراهم است.

وی که از بازداشتی محکومان فتنه ۸۸ بود ادامه می‌دهد: در حال حاضر در ۲۵ استان کشور، شوراهای استانی کارگزاران تشکیل شده و برای برگزاری یک اجتماع بزرگ در بهار سال ۹۴ آماده می‌شویم. امروز نزدیک به ۷۰۰-۶۰۰ نفر به عنوان اعضای اصلی کارگزاران در شاخه‌های اصلی استانی و ملی آن فعالیت می‌کنند و نشست بزرگ بهار مقدمه‌ای برای کنگره بزرگ کارگزاران در شهریور ۹۴ خواهد بود.

این اظهارات در حالی است که مهر ماه امسال محمد هاشمی دبیر سیاسی کارگزاران اعلام استعفا کرد و علت آن را افزایش برخی عناصر تندرو بر شورای مرکزی اعلام کرد. وی در مصاحبه با شرق گفته بود: آنچه به استعفای من منجر شد، ترکیب جدید شورای مرکزی بود.

استنباط کردم این ترکیب، از شعارهای اولیه «کارگزاران» فاصله دارد. حرف من فراتر از «کارگزاران» است. می‌گویم کاری نکنیم که در جامعه تشنج ایجاد شود. من نمی‌خواهم در تشکیلاتی کار کنم که به عنوان مثال می‌گویم - چون در مثل مناقشه نیست - سرنوشت حزب «مشارکت» را پیدا کند. من سابقه انقلابی داشتم و از ۱۶ سالگی وارد مبارزه شدم. از ۱۱۷ روزی که امام در پاریس بود من ۱۱۴ روز با ایشان بودم. با همان هواپیمایی که امام به ایران آمد همراه ایشان شدم. اینجا مسئولیت‌هایی داشتم. نظام جمهوری اسلامی برای من نظام مقدسی است. حالا من نمی‌خواهم شاهد این باشم که حزبی که من عضوش هستم سرنوشت حزبی مانند مشارکت را پیدا کند.

وی همچنین در مصاحبه با آرمان تصریح کرده بود: بیشترین نگرانی من این بود که کارگزاران به سرنوشت احزاب دیگر مثل حزب مشارکت دچار شود... اگر کارگزاران درصدد توسعه بود میتوانست از اعضای خودش در شهرستان و تهران که عضو حزب هستند یا علاقهمند به حزب بودند، استفاده کند اما اینکه برخی به حزب هجوم آوردند و شیرینی میدهند که دیگران نباشند این نشان میدهد که میخواهند از فرصت مناسبی، استفاده نامناسبی کنند. کسانی میگویند که ما برای ساختارشکنی آمدهایم.