اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ایران برداشته شود

به گزارش افکارنیوز، رئیس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا از تلاش برای جلب حمایت آرای سناتورهای دموکرات از لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران است تا در صورت به حدنصاب رسیدن آرا، اوباما نتواند لایحه مذکور را وتو کند.

باب کورکر رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که به همراه لیندسی گراهام همحزبی خود لایحه «نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران» را پیشنهاد کرده، به دنبال تهدید کاخ سفید به وتوی آن، ‌ از تلاش برای کسب آرای سناتورهای دموکرات خبر داد تا بتواند این لایحه را غیرقابل وتو کند.

کورکر در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «اگر همه جمهوریخواهان سنا به اضافه ۱۲ دموکرات به این لایحه رای مثبت دهند در مجموع می‌شود ۶۷ رای که در این صورت لایحه غیرقابل وتو خواهد شد».

رئیس کمیته روابط خارجی همچنین گفت که به نظر او حمایت از این لایحه ابین جمهوریخواهان دموکراتهای سنا افزایش خواهد یافت چرا که موضوع مذاکرات هسته‌ای «از منظر ژئوپلتیکی بسیار مهمتر از موضوعی چون داعش است و تک تک دموکراتها و جمهوریخواهان باید درباره آن نظر بدهند».

وی همچنین در ادامه ادعای خود گفت که «اگر توافق بدی شود که باعثاعطای منابع قابل توجه مالی به ایران شود»، اقدامات بی ثبات ساز این کشور در منطقه تشدید خواهد شد.

عضو ارشد جمهوریخواه در ادامه با انتقاد از مواضع کاخ سفید تاکید کرد که کنگره به دولت اوباما اجازه نخواهد داد تحریمک‌های تصویب شده کنگره علیه ایران را بردارد.

باب کورکر در ادامه درباره اقدامات دولت آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش در عراق هم اینطور ادعا کرد: تک تک کاری که ما اکنون در عراق در حال انجام دادن هستیم، در واقع داریم این کشور را داریم آماده میکنیم که کشور بهتری برای ایران باشد. ایرانیها نقش بسیار ریادی در عراق ایفا میکنند و در سوریه هم اینطور است و آنها در یمن نقش بزرگی ایفا میکنند.