بحثظریف و کری بر سر نامه نمایندگان

به گزارش افکارنیوز، اولین انعکاس‌های نامه مداخله‌جویانه ۴۷ نماینده کنگره به رهبران ایران در مذاکرات لوزان سوئیس هویدا شد و یک مقام آمریکایی از دو روز بحثبر سر این مورد خبر داد.

بر اساس خبر آسوشیتدپرس، این مقام ارشد آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرده، گفته که روز یکشنبه بین هیئت‌های ایرانی و آمریکایی در این خصوص بحثدر گرفته و فردای آن روز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود، این بحثرا بار دیگر مطرح کرده است.

نامه مزبور نامه‌ سرگشاده‌ای است که ۴۷ نماینده کنگره آمریکا هفته پیش خطاب به مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران نوشتند و در آن مدعی شدند که هر توافقی میان آمریکا و ایران، توافق میان اوباما و ایران خواهد بود و به محض اتمام دوره ریاست جمهوری اوباما در سال آینده میلادی، توافق کان لم یکن خواهد بود.

مقام آمریکایی که منبع خبر آسوشیتدپرس بوده، از جزئیات بحثمیان ایرانیان و نمایندگان آمریکا سخن نگفته است.

جان کری پس از نوشته شدن این نامه، ضمن محکومیت آن، بارها گفت که این گونه اقدامات باعثتخریب تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا می‌شود و به اشتباه به مردم الغاء‌ می‌کند که کنگره می‌تواند مفاد توافق اجرایی رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات یک کشور دیگر را تغییر دهد.

ایران و ۱+۵ تا ۱۰ فروردین برای توافق بر سر چارچوب سیاسی توافق هستهای وقت دارند.