نصرالله ابراهيمي معاون توسعه و مديريت منابع انساني استاندار تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، با بيان اينكه كاهش ساعات اداري كلانشهر تهران بر اساس مصوبه كميته اضطرار به ساعت ۸ تا ۲:۳۰ بعدازظهر تغيير يافت، اظهار داشت: سازمان بازرسي كل كشور موضوعي را در هيئت عمومي ديوان مبني بر كاهش ساعات اداري مطرح كرده بود كه هيئت عمومي ديوان بر همين اساس كاهش ساعات اداري توسط كميته اضطرار به دليل آلودگي هواي شهر تهران را تا اطلاع ثانوي مغاير با قانون تشخيص نداد.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور در هیئت عمومی دیوان این موضوع را مطرح کرده بود که آیا کاهش ساعات اداری کارکنان اقدامی قانونی است یا خیر، تصریح کرد: هیئت عمومی دیوان این اقدام استانداری را غیرقانونی تشخیص نداد.

* با کسانی که به‌طور صوری استعفا داده باشند برابر با ضوابط قانونی برخورد می‌کنیم

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار تهران همچنین درخصوص احتمال استعفای صوری برخی از مدیران دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم، افزود: افرادی که قصد حضور در انتخابات را داشته‌اند تا موعد مقرر باید استعفای خود را ارائه می‌کردند و بر اساس موافقت استاندار از سمت‌های خود کنار رفته‌اند؛ تاکنون با چنین موردی که فردی به صورت صوری استعفا داده باشد برخورد نشده و اگر در زمان انتخابات با چنین افرادی مواجه شویم برابر با ضوابط و مقررات قانون انتخابات با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به ساعات اداری کارمندان در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: ما در این زمینه تابع مصوبه هیئت وزیران هستیم و آنها برای بهره‌برداری معنوی از این ماه برای کارمندان برنامه‌ریزی‌های لازم را اتخاذ می‌کنند.

* مدیرکل جدید دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری منصوب شد

ابراهيمي در خاتمه گفت: اكبر هوشمند به عنوان مديركل دفتر منابع انساني و تحول اداري استانداري تهران منصوب شد؛ وي پيش از اين مشاور استاندار بوده است.