عراقچی: به‌جای مهلت‌ها بر راه‌حل‌ها تمرکز شود

به گزارش افکارنیوز، " عباس عراقچی " در حاشیه مذاکرات " لوزان " سوئیس، به خبرنگار اعزامی شبکه العالم گفت: مذاکرات تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته، ولی هنوز کارهای زیادی مانده است.

وی افزود: ما در حال مذاکره هستیم، و امیدواریم به تفاهم برسیم.

عراقچی درباره اینکه طرف مقابل می‌گوید " تا ۲۴ مارس مهلت داریم به توافق برسیم " اظهار داشت: ما خودمان را به هیچ تاریخی مقید نمی‌کنیم؛ تاریخ هفت‌ماهه‌ای یعنی تا دهم تیرماه در نظر گرفته شده است؛ و این قرار کلی را هم داشتیم که تا آخر مارس بتوانیم راه حل‌های اولیه را پیدا کنیم.

وی افزود: به هر حال من فکر می‌کنم با توجه به پیشرفت‌های ۲ دور گذشته و پیشرفت‌های این دوره، بهتر است که روی مهلت‌ها تمرکز نکنیم، بلکه روی مذاکراتی که اکنون جریان دارد، و راه حل‌هایی که ان شاء الله به دست خواهیم آورد، تمرکز کنیم.

عراقچی در پاسخ به این سؤال که آیا وزرای کشورهای ۱+۵ به سوئیس خواهند آمد، گفت: ما هنوز در نقطهای نیستیم که لازم باشد وزرا بیایند؛ ولی اگر بخواهند به مذاکرات ملحق شوند، ما مشکلی نخواهیم داشت؛ هیأت آمریکایی هم اکنون در سطح وزیر است و هیأتهای دیگر در سطح معاون وزیر هستند؛ ولی هنوز در موقعیتی نیستیم که با همه وزرا به یک جلسه نهایی برسیم.