به گزارش افکارنیوز، احتمال حضور ظریف و صالحی در جلسه غیرعلنی مجلس «صفر نعیمی‌رز» سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در تشریح جلسه امروز(یکشنبه ۱۶ فروردین) فراکسیون متبوع خود، گفت: جلسه امروز با حضور اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: اعضای شورای مرکزی این فراکسیون در این جلسه سوال‌هایی را مطرح کردند، بعد از بیان این سوالات از سوی نمایندگان، آقای لاریجانی هم در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال جدید و همچنین اقداماتی که برای تحقق این بیانات باید صورت گیرد، مباحثی را مطرح کرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: همچنین آقای لاریجانی در رابطه با بحثاقتصادی، اقتصاد محوری، کار جهادی، پرهیز از وارد کردن مواد مصرفی و اهمیت این قضیه را که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: بحثدیگری که در فراکسیون مطرح شد، در مورد مسئله منطقه و یمن بود که آقای لاریجانی آن را مهم‌ترین حادثه در سال‌های اخیر ارزیابی کردند.

نعیمی‌رز تاکید کرد: در رابطه با مسائل هسته‌ای نیز از آقای لاریجانی سوالاتی پرسیده شد که رئیس مجلس پاسخ‌هایی را ارائه کردند و بیان داشتند که از «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان و «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی برای توضیحات کامل و جامعی دعوت شود.

وی اضافه کرد: لذا مقرر شد که در روز سهشنبه هفته جاری جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شود و در آنجا آقای ظریف و صالحی توضیحاتی در مورد آخرین دور مذاکرات و به دنبال آن بیانیه صادر شده ارائه دهند، اما با توجه به سفر اردوغان نخستوزیر ترکیه به ایران این امکان وجود دارد که برنامه جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار نشود، لذا در چنین شرایطی مجلس جلسه غیرعلنی را روز سهشنبه (۱۸ فروردین) برگزار میکند و در این جلسه آقای صالحی و ظریف به توضیحاتی در مورد مذاکرات میپردازند.