اگر رئیس جمهور به منتقدانش تشر نزند از مردم دفاع نکرده!

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز(یکشنبه) در مناظره با محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه نگاه یک اظهار داشت: امسال سال انتخابات است و ما در پایان سال(۹۴) دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در دستور کار داریم.

وی افزود: طبیعی است همز‌بانی و همدلی دولت، مردم و نظام می‌تواند انتخاباتی پرشور را رقم بزند.

انصاری در مورد وحدت مجلس و دولت بر همدلی بین این دو قوه تأکید و خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی مسئولان با یکدیگر بسیار مهم است و قطعاً‌ رفتار دولت و مجلس بر رفتار سیاسی و اجتماعی مردم تأثیر می‌گذارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور صداقت مسئولان دولتی را یکی از مصادیق همدلی و همزبانی بین دولت و ملت عنوان و تصریح کرد: باید سعی کرد همه مسائل را شفاف با مردم در میان گذاشت که البته ما در این خصوص تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی را داریم که در آن سال‌های سخت شاهد همدلی مردم با امام، دولت، مجلس، سپاه و بسیج بودیم و مسئولان صادقانه مشکلات را به مردم می‌گفتند.

وی ادامه داد: اگر امروز مسئولان نظام با مردم صمیمی سخن بگویند و مشکلات را با مردم در میان بگذارند و اگر وعده‌ای دادند عدم تحقق وعده‌ را با مردم در میان بگذارند در تحقق همدلی و همزبانی بین دولت و مردم مؤثر خواهد بود.

به گفته انصاری در طول ۳۶ سال بعد از انقلاب همواره همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس وجود داشته است چرا که اگر این دو عنصر نبود قطعاً‌ طوفان‌ مشکلات همه چیز را جمع کرده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی قبل از ورود به پاستور اشاره و اظهار داشت: آقای روحانی در مناظره‌ها گفتند باید همزمان با سانتریفیوژ‌ها، چرخ زندگی مردم نیز بچرخد و همه دیدیم که مردم از این تفکر استقبال کردند در قضیه مذاکرات نیز فکر نمی‌کنم در هیچ زمانی دولت، مردم و نظام تا این حد به همدلی رسیده باشند.

وی در مورد ارزیابی خود در جلسه غیر علنی که در این جلسه ظریف برای پاسخ به سؤال نمایندگان مجلس حضور یافته بود، گفت: برداشت من این است وفاق نزدیک به اکثریت قاطع بود.

انصاری در پاسخ به نقد باهنر مبنی براینکه لازم نیست دولت بیشتر عمر اجرایی خود را صرف گزارش از آنچه در دولت قبل خود انجام گرفته کند، گفت: آقای روحانی وعده داده بود ۱۰۰ روز گزارشی از آنچه که تحویل گرفته به مردم ارائه کند اما برای اینکه دولت متهم به سیاه‌نمایی نکنم از این کار گذشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: ما نمی‌توانیم عملکرد برنامه پنجم را نقد نکنیم چرا که باید در این زمینه به لحاظ محتوا و عملکرد نقد صورت بگیرد در مورد عملکرد اصل ۴۴ را نیز مگر می‌توان بدون نقد راه آینده را ترسیم کرد البته باید از سیاه‌نمایی نیز جلوگیری شود.

وی با اشاره به تذکر شفاهی و کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور، گفت: تاکنون ۵۳۲۳ تذکر تا تاریخ ۶ آذر ۹۳ به دولت تازه‌کار آقای روحانی داده شده و حتی ۱۵۸۸ سؤال از وزرا تقدیم مجلس شد و از این تعداد سؤال، پرسش‌هایی دیده می‌شود که در حیطه وظایف وزرا نبوده است.

انصاری تأکید کرد: ‌آقای روحانی برای اینکه فرهنگ احترام گذاشتن به مجلس در بین مسئولان جا بیفتد به وزرای خود حتی اجازه ندادند که اعتراض کنند این سؤالات در حیطه اختیاری آنها نبوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این انتقاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه باید در مقابل انتقادات دولت از خود سعه‌صدر نشان دهد، اظهار داشت: باید مرز بین انتقاد و تخریب مشخص شود البته وجدان عمومی جامعه بهترین قاضی است.

وی تصریح کرد: امکان ندارد توافق هسته‌ای ما بدون رضایت رهبری انجام شود.

انصاری خاطرنشان کرد: گاهی آقای روحانی اشاره‌ای به یک جریان خاص سیاسی صورت می‌دهد اما این افراد خودشان به خود می‌گیرند و برخی رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند که ما نبودیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات باهنر مبنی براینکه آقای روحانی نباید در واکنش به انتقاد دلواپسان عصبانی شود، گفت: اگر در این موارد تشری زده نشود به معنی این است که از حق مردم دفاعی صورت نگرفته است. البته برخیها نامه اتهامات علیه شخص رئیس جمهور منتشر کردند که قابل پیگرد قانونی بود اما آقای روحانی این کار را نکرد.