به گزارش افکارنیوز، «تریتا پارسی» فردی زرتشتی است که پس از انقلاب اسلامی‌به همراه خانواده از ایران خارج شد و اکنون دارای تابعیت آمریکایی است. وی پس از انتخابات سال ۸۸ از فتنه و فتنه‌گران حمایت کرد و همواره در جهت تضعیف جمهوری اسلامی‌تلاش نموده است. در سالهای اخیر برخی از عناصر سلطنت‌طلب «تریتا پارسی» را به عنوان لابی جمهوری اسلامی‌در آمریکا معرفی می‌کنند که وی این ادعاها را رد نموده است.

«لابی شورای ملی ایرانیان آمریکا»(نایاک) یکی از لابی‌هایی است که ادعا می‌کند برای پیشبرد منافع جامعه ایرانیان آمریکا ایجاد شده است، اما اگر ردپای گروه‌ها و افراد وابسته به این شورا را جست‌وجو کنیم، موارد بسیار زیادی می‌بینیم که نشان می‌دهد، «نایاک» یک لابی صددرصد آمریکایی بوده که اهدافش علیه جمهوری اسلامی‌است و با نفوذ در جریان‌های داخل ایران مقاصد شومی‌را دنبال می‌کند.

از اعضای شاخص نایاک می‌توان به افرادی مانند شیرین عبادی و مازیار بهاری اشاره کرد که همچون بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای ضد انقلاب در خارج از کشور در خیانت به ملت و وطن، تلاش می‌کنند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. البته ناگفته نماند که همواره از طرف اربابان غربی خود با جوائز بین‌المللی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نکته قابل تأمل اینکه، «احمد کیارستمی» فرزند «عباس کیارستمی» کارگردان سینمای ایران نیز از جمله اعضای هیئت مدیره نایاک است. وی چندی پیش در صفحه فیسبوکش به تعریف و تمجید از «نایاک» و مدیر آن پرداخت و نوشت: “به این مرد(تریتا پارسی‌)، تیمش و آنچه که آنها انجام می‌دهند افتخار می‌کنم …”

وی چند سال پیش در پروژه‌های تحقیقاتی مرکز «برکمن برای اینترنت و جامعه» وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا(CIA) با افرادی مانند مهرانگیز کار، عباس میلانی، فرد پتروسیان و … همکار بود.

احمد کیارستمی فردیست که در سالهای اخیر به راحتی بین ایران و آمریکا در تردد است. به نظر میرسد با توجه به ارتباط وی با نایاک که دارای سوابق مذکور است، مسئولان ذیربط باید توجه بیشتری نسبت به رفتوآمد اینگونه افرادی به داخل و خارج کشور داشته باشند.