نگفتم میوه لوزان برای انتخابات چیده شود!

به گزارش افکارنیوز، قرائت گزارش نشست هیئت مذاکره کننده ایران و ۱ + ۵ در لوزان که در ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری(۳APRIL ۲۰۱۵) قرائت شد بازتاب و بازخورد‌های زیادی در عرصه بین‌الملل و عرصه داخلی داشته است.

صرف نظر از بیانیه‌ای که توسط تیم ایرانی و ۱ + ۵ در لوزان قرائت شد، ذوق زدگی یک گروه سیاسی از این بیانیه قابل توجه است که معتقدند این بیانیه یک پیروزی بزرگ برای آنان محسوب می‌شود.

احمد خرم وزیر دولت اصلاحات هم در همین باره در گفت‌وگویی تاکید کرده بود که اصلاح‌طلبان میوه لوزان را برای «فتح بهارستان» بچینند!

وی گفته بود که با توجه به روند نزدیکی اصلاح‌طلبان به دولت، آنها از پیش برنده انتخابات مجلس هستند، کسی که خوب بتواند میوه‌های توافق لوزان را بچیند، برنده بیانیه لوزان در عرصه داخلی است.

البته وقتی با احمد خرم در مورد اظهارات اخیرش گفت‌و‌گو کردیم ابتدا گفت که من کجا چنین صحبتی کرده‌ام!

احمد خرم وزیر دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در عین حال اظهار داشت: من در سخن خود اتفاقا روی منافع ملی تاکید کردم. من نگفتم میوه لوزان برای انتخابات چیده شود بلکه من گفتم این امر تاثیر دارد.

وی افزود: این توافق‌نامه وقتی امضا شود یک موفقیت است و الان هم معتقدم دولت موفقیت چشمگیری به دست آورده است.

خرم تصریح کرد: ‌ همین مذاکرات باعثشد تا فضای ناباوری در مورد ایران شکسته شود و موج ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی بخوابد و این یک حرکت و دستاورد است.

این عقب‌نشینی خرم از اظهاراتش در حالی صورت گرفت که رحمانقلی قلی‌زاده دبیر کل حزب اصلاح طلب مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی تاکید کرد که هیچ اصلاح‌طلبی نباید از توافق لوزان بهره‌برداری «شخصی» کند و هسته‌ای موضوعی فراجناحی است.

علی اکبر اولیاء نماینده اصلاح‌طلب دور هشتم مجلس نیز با اشاره به اظهارات احمد خرم مبنی بر اینکه باید «میوه لوزان را برای انتخابات مجلس دهم بچینیم» گفت که مسئله هسته‌ای بسیار فراتر از مسائل جناحی است و ما باید صرفاً در چارچوب منافع ملی حرکت کنیم.

همچنین احمد خرم در بخش دیگری از گفتوگوی خود با خبرنگار حوزه احزاب فارس درباره لزوم استماع اظهارات منتقدان لوزان توسط دولت گفت: گفتوگو عیب ندارد این تخطئه کردن غلط است، برخی از اصولگرایان به دنبال تخطئه هستند اما در کل گفتوگو باید کاملا از طرف دولت استقبال شود.