به گزارش افکارنیوز، جهانگیری در بخشی از سخنانش ضمن تاکید بر فعال شدن حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس دهم، با یادآوری این که با اقدامات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای مطالبات مردم نیز افزایش یافته است گفت: «رسانه‌ها نباید به این مطالبات دامن بزنند. برخی از افراد می‌گویند ۱۲۰ میلیارد از ذخایر دولت در این توافق‌ها یک مرتبه آزاد می‌شود، اما واقعیت این نیست! اولا ذخایر دولت یکجا آزاد نمی‌شود در ثانی آنچه که در اختیار دولت قرار می‌گیرد نیز عدد بالایی نیست.»

این اظهارات جدید جهانگیری در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد بیش از هر فرد و جریانی، مقامات ارشد دولت و رسانه‌های حامی آنها طی یک سال و نیم گذشته با آدرس غلط «چرخیدن چرخ زندگی مردم به قیمت کمتر چرخیدن چرخ سانتریفیوژها» به مطالبات مردم دامن‌ زده‌اند. به بیان دیگر، نخستین‌بار شخص آقای روحانی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این موضوع، مدعی شد که ضمن حل مشکلات اقتصادی مردم در ۱۰۰ روز اول، می‌تواند با محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بسیاری از مشکلات اقتصادی را نیز حل کند اما امروز که نزدیک به یک سال و نیم از آغاز به کار دولت می‌گذرد و به طور بی‌سابقه‌ای‌ ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای تاکنون ده‌ها دور مذاکرات دو جانبه برگزار کرده‌اند، همچنان نه تنها هیچ تحریمی لغو نشده است بلکه تنها توان استراتژیک کشور محدود شده است و همچنان رکود اقتصادی حاکم است.

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌ها و مقامات دولتی بعد از توافق ژنو در آذر ۹۲ مدعی شدند فضای تحریم‌ها شکسته است و ساختمان تحریم‌ها علیه ایران فرو پاشیده است!

حتی رئیس‌جمهور در دی‌ماه ۹۲ در اهواز توافق ژنو را به معنای تسلیم قدرتهای بزرگ جهان مقابل ایران دانست و بعد از آن نیز بسیاری از رسانه‌ها و اصلاح‌طلبان مدعی شدند تا چند ماه آینده تحریم‌ها به طور کامل لغو خواهد شد اما امروز آقای جهانگیری نفر دوم دولت تدبیر و امید حرفهای متفاوتی با گذشته مطرح می‌کند و آن دامن نزدن به مطالبات مردم! و آزاد نشدن ذخایر دولت طبق توافق هسته‌ای است.

هفته گذشته نیز بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا بندهای توافق ژنو در بخش نفت (لغو تحریم بیمه نفتکشها، پتروشیمیها و وصول درآمدهای نفتی) از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا اجرایی شد، گفت: در مورد بیمه و دریافت درآمدهای نفتی این امر محقق نشد.