از هم‌گسیختگی در سیاست‌های آل سعود مشهود است

به گزارش افکارنیوز، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجاوز مجدد عربستان سعودی با حمایت آمریکا به مردم مظلوم یمن گفت: بر کسی پوشیده نیست که امروز عربستان سعودی در سطوح مختلف روابط بین‌المللی بخشی از پازل ایالات متحده در منطقه خاورمیانه را تکمیل می‌کند.

***آمریکا از عربستان برای تضعیف مسلمانان بهره می‌گیرد

وی با یادآوری اینکه آمریکا به دنبال تکمیل پروژه اسلام‌هراسی است اظهار داشت: به ویژه پس از شکست رژیم اشغالگر قدس در لبنان و غزه، آمریکا از عربستان برای تضعیف مسلمانان بهره می‌گیرد.

***عربستان نقش نابودکننده روحیه مقاومت را برعهده گرفته است

مقتدایی با تأکید بر اینکه عربستان در ماه‌های گذشته نقش تضعیف‌کننده ملل مسلمان و تقویت‌کننده اسلام آمریکایی در کنار نابودسازی روحیه مقاومت را برعهده گرفته است، گفت: عربستان با کشتاری که در یمن انجام داد، نشان داد که از یک سو نگران سقوط پایه‌های قدرت خود است و از سوی دیگر نگران رشد اسلام ناب می‌باشد و نیز ملت‌های مسلمان را به عنوان تهدیدی برای خود تلقی می‌کند.

***از هم‌گسیختگی در سیاست‌های عربستان مشهود است

وی از تسلط بیشتر آمریکا بر شاهزادگان سعودی پس از تغییرات اخیر قدرت در این کشور سخن گفت و ادامه داد: همین امر موجب شده است که اقدامات خارج از عرف بین‌الملل عربستان تشدید شده و البته نوعی از هم‌پاشیدگی نیز در سیاست‌های آن مشهود باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ آغاز ناگهانی تجاوز به یمن، متوقف کردن آن، نقض آتش‌بس و … همگی بیانگر از هم گسیختگی تصمیم‌گیری در ساختار سیاسی عربستان است.

***تجاوز به همسایگان موجب تشدید روند بیداری اسلامی در عربستان می‌شود

وی حملات نظامی عربستان به کشورهای همجوار را موجب فزونی گرفتن روند بیداری اسلامی در این کشور خواند و افزود: مردم یمن ارتباطات عمیقی با مردم عربستان داشته و مهاجران یمنی نقش دیپلماتیک فرهنگی در عربستان را ایفاء می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت: بدین ترتیب خیزش اسلامی در لایههای درونی جامعه عربستان و حتی در میان قبایل شکل و شدت خواهد گرفت.