اظهارات تحریک آمیز جو بایدن در مرحله حساس مذاکرات

به گزارشافکارنیوز،«جو بایدن» با تاکید بر حمایت ایالات متحده از اسرائیل، گفت که حمله به ایران «ریسکی است که هنوز امکان دارد انجام آن را بپذیریم و چنین اتفاقی اگر لازم باشد رخ می‌دهد».

این اظهارات در حالی بیان می شود که مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱ + ۵ برای نگارش متن توافق جامع در مرحله حساسی قرار دارد.

بایدن در موسسه «واشینگتن برای سیاست خاور نزدیک»، در عین حال که از مذاکرات هسته‌ای با ایران دفاع کرده، بر تعهد ایالات متحده آمریکا در پشتیبانی از اسرائیل تاکید کرده است.

بایدن در اظهارات خود گفت: «ما همچنان که توافق هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کنیم، بر عمق روابط خود با اسرائیل و دیگر متحدان خود در منطقه نیز می افزاییم».

معاون اول رئیس جمهور آمریکا افزود: «حمله به ایران امری ساده، حداقلی یا قابل پیش‌بینی‌ نیست. اما این اتفاق اگر لازم باشد رخ می‌دهد. این ریسکی است که هنوز امکان دارد انجام آن را بپذیریم تا جلوی دستیابی ایران به بمب اتمی را بگیرد».

جو بایدن همچنین با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده که هیچ یک از روسای جمهور امریکا به اندازه باراک اوباما بری افزایش امنیت رژیم صهیونیستی تلاش نکرده اند.