معاون وزیر دفاع ایران وارد استانبول شد

به گزارش افکارنیوز، امیر سرتیپ فیروز مسیح‌پور معاون وزیر دفاع ایران در رأس یک هیأت دفاعی برای شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی ترکیه موسوم IDEF وارد استانبول شد و از سوی وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مقامات کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در این سفر معاون وزیر دفاع ایران در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی ترکیه شرکت کرده و از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کند.

وی در حاشیه این نمایشگاه نیز دیدارهای دوجانبه‌ای با مقامات بلندپایه وزارت دفاع ترکیه و سایر مقامات خارجی شرکت کننده خواهد داشت.

پیش بینی می‌شود در این نمایشگاه هیأت‌های نظامی از ۱۰۰ کشور جهان که ۳۰ هیأت از آنها در سطح وزیر دفاع خواهند بود، حضور یابند.

دوازدهمین دوره این نمایشگاه، با حمایت وزارت دفاع ترکیه و توسط بنیاد تقویت نیروهای مسلح ترکیه TSKGV هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود.

اولین نمایشگاه صنایع دفاعی ترکیه در سال ۱۹۹۳ میلادی در آنکارا برگزار شد. مسئولان TSKGV تأکید می‌کنند IDEF با ۱۱ بار برگزاری موفق به صورت برند با اعتباری در صنایع دفاعی در دنیا مطرح شده و انتظار می‌رود امسال تعداد تولیدات صنایع دفاعی نوین که با فناوری پیشرفته تولید شده‌اند، در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شود.

این نمایشگاه در نوع خود در ترکیه اولین و در دنیا پنجمین نمایشگاه بینالمللی در حوزه صنایع دفاعی محسوب میشود.