سخنان «جو بایدن» گاف بزرگی بود

به گزارشافکارنیوز، " احمد اسفندیاری " معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در همایش " نظام جهانی در حال تغییر؛ فرصت‌ها و تهدیدها " که در تالار " شیخ مرتضی انصاری " دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شرایط در حال گذار را عبور از یک پیچ تاریخی نامیده‌اند که مجموع کشورهای غیرمتعهد که دو سوم جامعه جهانی را تشکیل می‌دهند با اجلاسی بزرگ و با ظرفیت‌های خود برای نجات مردم از جنگ و تروریسم، نقش خوبی را ایفا می‌کند.

وی افزود: برای عبور از این پیچ تاریخی که رهبر انقلاب جهان بشریت را در آستانه عبور از آن می‌دانند باید بررسی‌های علمی داشت.

تک‌گویی " اومانیسم " غرب حرف جدیدی برای بشر نداشته است


اسفندیاری تصریح کرد: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی بررسی ویژگی‌های تمدن و فرهنگ غربی و انحطاط و رسوایی در این فرهنگ و نجات بشریت از آن، زیرا تک‌گویی " اومانیسم " غرب حرف جدیدی برای بشر نداشته است و دوم اینکه باید نقاط مثبت و منفی غرب تفکیک شود و ما قصد نفی تکنولوژی و علم و پیشرفت را نداریم.

معاون امور بین‌الملل بسیج گفت: " فوکویاما " که تز تئوری پایان تاریخ و دهکده جهانی را داد هیچگاه فکر نمی‌کرد که جهان این قدر دست خوش تغییر بشود زیرا ظرفیت امروز پرچمدار " لیبرال - دموکراسی " بسیار تأمل برانگیز بوده و ایالات متحده آمریکا امروز با مشکلات زیادی روبرو است.

وی افزود: پرسودترین سرمایه‌گذاری در نظام غرب روی سیاست‌مداران از طریق پول دادن به آن‌ها است؛ یعنی یک دلار می‌دهند و ۲۲۰ دلار برمی‌گردد درحالی که اوضاع آمریکا خوب نیست اما غربی‌ها با رسانه‌های خود این ضعف را می‌پوشانند.

اسفندیاری تصریح کرد: در نظام سرمایه‌داری فروش کالا مهم است. لذا آنها افکار عمومی را مدیریت می‌کنند کما اینکه ۷۲ درصد مردم آمریکا فکر می‌کنند ایران سلاح هسته‌ای دارد.

وی گفت: سخنان " جوبایدن " درباره جدی نبودن تهدید هسته‌ای ایران را رسانه‌های آمریکایی و غربی سانسور کردند اما از دید آن‌ها این گاف بزرگی بود و در ایران هم به آن پرداخته نشد.

آمریکایی‌ها موفق نمی‌شوند زیرا دولتی که قدرتمندترین ارتش دنیا را دارد نباید در منطقه غرب آسیا مشکل پیدا کند

معاون امور بین‌الملل بسیج افزود: آمریکایی‌ها موفق نمی‌شوند زیرا دولتی که قدرتمندترین ارتش دنیا را دارد نباید در منطقه غرب آسیا مشکل پیدا کند و می‌بینیم که موضع آمریکا در عراق و سوریه و یمن و افغانستان بسیار افول کرده است.

امروز اولین قدرتی که می‌تواند جانشین آمریکا شود " چین " است


اسفندیاری تصریح کرد: تاریخ روابط بین‌الملل هم نشان می‌دهد هیچگاه نظام جهانی گذشته برنمی‌گردد و امروز اولین قدرتی که می‌تواند جانشین آمریکا شود " چین " است که با توجه به حجم قدرت خود می‌تواند جانشین آن شود و هژمون آمریکا دیر یا زود افول خواهد کرد.

وی افزود: دومین موضوع مهم این است که انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و تمدن اسلامی عوامل موثر در تغییر نظام جهانی و منطقه‌ای هستند.

رفتار رژیم آل سعود به کلی با دموکراسی مغایر است


معاون امور بین‌الملل بسیج اظهار داشت: در حالی که رسانه‌های عربستان اینگونه تبلیغ می‌کنند که اقدامات علیه " یمن " علیه یک گروه شورشی مسلح به نام " انصارالله " است اما متحدان غربی آن می‌دانند که رفتار رژیم آل سعود به کلی با دموکراسی مغایرند.

اسفندیاری گفت: باید با عمل به فرموده‌های مقام معظم رهبری که ۵ گام وقوع انقلاب اسلامی، تأسیس نظام اسلامی، تأسیس دولت اسلامی، تأسیس امت اسلامی و تأسیس تمدن اسلامی را مطرح کردند از این پیچ تاریخی عبور کرد و در این زمینه امدادهای غیبی نیز همراه ما است و باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاد و تلاش کرد که سرمایه‌های انسانی را در این زمینه به پیشرفت رساند.

معاون امور بینالملل بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: بهترین اسلام شناسان و شیعهشناسان در خدمت اسرائیل هستند زیرا خوب فهمیدهاند که انقلاب اسلامی با قدرت خود در منطقه و نظام جهانی به پیش میرود و باید آن را شناخت.