اگرچه مدعيان اصلاحات همواره اقدام به رد اتهام ارتباط با جريان انحرافي ميكنند اما واقعيت امر كه نتيجه بررسي شواهد و قراين متعدد است، خبر از وجود توافقات پنهان و آشكار فراوان بين اين دو گروه منحرف ميدهد. برخي از شباهتها به شرح زير است:

تلاش برای ورود انحراف در دین
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
تمسخر بعضی از احکام دینی مانند مسئله تقلید و موارد دیگری از این دست، بارها و بارها از سوی فعالان حوزه سیاست و رسانه‌های اصلاح‌طلب تکرار شده است. اهانت به معصومین تا مرز جایز دانستن بیان سخنانی علیه آنها بخش دیگری از سخنان مدعیان اصلاحات بود. روزنامه‌ها و شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب همواره برداشت‌های پلورالیستی(تکثرگرایانه) و ضد دین خود را در قالب شخصی دانستن دین و وادعای وجود قرائت‌های مختلف از دین بیان می کردند. آنها گاهی مدعی می‌شدند که به تعداد انسان‌ها دین وجود دارد!

تلاش‌های مذبوحانه این اشخاص اکنون در حالی ادامه دارد که جریان انحرافی نیز با روشی دیگر سعی بر منحرف کردن بعضی از عقاید ناب دینی در کشورمان را دارد. اگرچه غالب این انحرافات در حوزه مهدویت است اما ادعای عدم موفقیت انبیا در مدیریت جوامع بشری که از سوی جریان انحرافی مطرح شد نشان داد که در حال حاضر افراد دیگری به غیر از اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا عقاید دینی جامعه را به انحراف بکشانند.

جوانان بهانه سیاست بازی
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
جوان بودن جامعه کشور ما سبب شد که در دوره اصلاحات از سوی حامیان این جریان، برنامه‌های خاصی برای جذب این قشر از جامعه اجرا شود. نام جوانان به هر بهانه‌ای و در هر محفلی تکرار می‌شد. فضای حاصل از این سیاست تا آنجا پیش رفت که حتی فعالان اقتصادی برای تبلیغات کالاهای خود از حربه‌هایی متناسب با تبلیغات سیاسی موجود در جامعه بهره می‌بردند. از سوی دیگر، جریان انحرافی نیز با تلاش جهت جذب جوانان به عنوان موتور محرکه اصلی خود، جذب نسل جوان کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است. گفتنی است که وجود نیروهای بسیار جوان و فاقد تجرب و تخصص در پست‌های کلیدی، می‌تواند بخشی از همین نقشه جریان انحرافی باشد.

سعی در تضعیف جایگاه روحانیت
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دشمنی اصلاح‌طلبان با روحانیت زمانی به‌طور کامل و شفاف مشخص شد که درگیری حامیان آن در روزنامه‌های زنجیره‌ای و با سردمداری مهاجرانی وزیر ارشاد وقت، به اوج خود رسید و موج اهانت‌ها از سوی مدعیان حامیان آزادی بیان نثار ایشان شد. اکنون نیز جریان انحرافی مانند اصلاح‌طلبان ضمن اطلاع از میزان اثرگذاری ایشان بر قشر عظیمی از جامعه کشور، افشاگری ایشان را تاب نیاورده و به مقابله با مواضع انقلابی‌ایشان از راه تخریب وی و بعضی نزدیکان ایشان پرداخته است.

تلاش برای جذب هنرمندان
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
خاتمی سال‌های طولانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور مشغول کار بود و طبعاً ارتباط گسترده‌ای با هنرمندان از جمله بازیگران سینما داشت. استفاده مدعیان اصلاح‌طلبی‌از این موقعیت سبب ورود بسیاری از بازیگران سینما به عرصه سیاست در حمایت جریان موسوم به اصلاح‌طلب شد. جریان انحرافی نیز درصدد است تا با ایجاد ارتباط با بازیگران سینما و حمایت از طرح‌های مختلف آنان مانند برگزاری نمایشگاه عکس و... حمایت آنان را از سیاست‌های خود جلب کند.

کوشش برای سیطره بر رسانه‌ها
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
نشریات زنجیره‌ای نماد تلاش اصلاح‌طلبان برای سیطره بر مطبوعات بودند. این در حالی بود که آنها همواره از نداشتن تریبون فریاد و فغان برمی‌آوردند. فضاسازی مطبوعات این دوران که با تلاش برای توجیه همه اعمال اصلاح‌طلبان مانند اغتشاش ۱۸ تیر و موارد فراوان دیگر همراه بود، اجازه هرگونه انتقاد از آنان را سلب می‌کرد.

جریان انحرافی نیز که سعی بر اجرای الگوی اصلاح‌طلبان در زمینه مطبوعات را در دستور کار دارد توانسته است چند خبرگزاری و سایت دولتی را تصاحب و تعدای نشریه و سایت نیز تأسیس کند که یقیناً در مواقع لزوم مورد استفاده گسترده آنها قرار خواهد گرفت.

سوء استفاده از احساسات میهن دوستانه
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
وجود منحرفان ملی مذهبی‌در صفوف اصلاح‌طلبان و اهدای نمادین منشور کوروش به سازمان ملل از سوی خاتمی تنها بخشی از نشانه‌های تلاش دولت اصلاحات برای سوء استفاده از احساسات میهن‌دوستانه ملت ایران بود. یقیناً مقدس خواندن نوروز و نمایش منشور کوروش در کشور از سوی جریان انحرافی نیز در راستای همین امر صورت گرفت.

بازی با احساسات زنان جامعه
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
گسترش عقاید تند فمنیستی درجامعه تحت مدیریت افکار از سوی کسانی همانند شیرین عبادی راهبرد اصلاح‌طلبان برای جلب حمایت بانوان از خود به هنگام انتخابات گوناگون بوده است. جریان انحرافی نیز با آگاهی از اثرگذاری بسیار عمیق زنان کشور در عرصه سیاست تلاش می‌کند تا با انجام حرکالت تبلیغی خاص نسبت به جلب اعتماد این قشر تلاش کند.

تلاش برای نفوذ در دانشگاه‌ها
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
دانشجویان جذب شده در میان مدعیان اصلاحات همواره به عنوان پیاده‌نظام آنان مورداستفاده قرار گرفته و می‌گیرند.
جذب دانشجویان و تأسیس تشکل‌های دانشجویی تحت نظارت اصلاح‌طلبان از جمله راهکارهای آنان برای بهره‌‌گیری از پتانسیل این قشر از جامعه در مباحثتبلیغاتی داخلی و خارجی بوده است.

بی‌تفاوتی نسبت به حجاب اسلامی
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
بی‌تفاوتی و حتی مخالفت با اصل حجاب از تشابهات دیگر اصلاح‌طلبان با جربان انحرافی است. اصلاح‌طلبان از مضرات رنگ مشکی چادر گفته و تلاش می‌کردند تا حجاب را از حالت رسمی خود خارج و استفاده از رنگ‌مختلف از جمله‌رنگ‌های زننده را رواج دهند. این جریان همواره از الگوهای سکولار و لائیک برای برخورد با حجاب سخن می‌گفت و نسخه‌های کشورهای غربی‌را برای کشور ما تبلیغ می‌کرد. در این دوره تلاش‌های ناموفقی برای عادی سازی ورزش بانوان با لباس‌های فاقد حجاب کامل آغاز شد که اکنون توسط جریان انحرافی به ثمر رسیده است. علاوه بر این در زمان ما از سوی جریان انحرافی گاه سخن از اجرای الگوی مالزی و ترکیه در کشورمان برای حل معضل حجاب به میان آورده شده است که در حقیقت فرمی دیگر از تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای تضعیف حجاب در جامعه است.


نویسنده: علی میرزایی

منبع : جوان آنلاين