پگاه آهنگرانی آزاد شد

فارس: مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي با اشاره به آزادي پگاه آهنگراني گفت: همانطور كه قبلا هم توضيح دادم اين چند روز مشغول پيگيري بازداشت سينماگراني بودم كه به دلايل غيرسينمايي بازداشت شدند ضمن اين كه آقاي شورجه را هم نديدهام و اظهاراتشان را نيز نخواندهام.
علیرضا سجادپور مدیر کل نظارت و ارزشیابی در گفت و گو با فارس گفت: همانطور که قبلا هم توضیح دادم این چند روز مشغول پیگیری بازداشت سینماگرانی بودم که به دلایل غیرسینمایی بازداشت شدند. و این کار را درسکوت خبری انجام دادم. اما به دلیل فضایی که ایجاد شد مجبور شدم بخشی از کارها را رسانه‌ای کنم.

وی در ادامه نوید آزادی دو هنرمند سینمای کشور را داد و گفت: با تعامل خوبی که نهادهای ذیربط دارند پگاه آهنگرانی آزاد شد و امیدوارم در پی آزادی آهنگرانی امشب مرضیه وفامهر نیز آزاد شود.
سجادپور درباره اظهارنظر عصر امروز جمال شورجه در انتقاد از برخورد جشنواره پلیس با وی پیرامون مشکلات مالی وی در دوره‌های گذشته جشنواره بر اساس شنیده‌هایش و برخی شایعات، توضیح داد: من در این مورد هیچ اظهار نظری نمی‌کنم. من به دلیل مشغله کاری که داشتم نتوانستم آقای شورجه را ببینم و ایشان هم گرفتار بودند. صحبت‌های ایشان را هم به دلیل جلسه طولانی بازبینی نخواندم و به همین دلیل موضعی نمی‌توانم بگیرم.

به گزارش فارس، در حالی که جواد شمقدری معاون امور سینمایی و علیرضا سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی امروز به طور رسمی از تلاش سجادپور برای آزادی پگاه آهنگرانی و مرضیه وفامهر خبر دادند، عصر امروز جمال شورجه در جمع خبرنگاران در حاشیه رونمایی از نسخه سینمایی سریال «یوسف پیامبر»، با نگاهی گلایه‌‌آمیز از برخی رفتار انتظامی و با اشاره به شنیده‌ها و شایعات رسانه‌ای گفت: شنیده‌ام مشکل آقای سجادپور به زمانی مربوط است که وی دبیر جشنواره پلیس بوده و نیروی انتظامی در ایجاد پرونده حقوقی برای مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی بی‌انصافی کرده. او از مدیران موفق فرهنگی است و متاسفانه ایجاد این مشکل برای او موجب شایعه‌‌پراکنی‌های و هتک حرمت‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور شد.

او همچنین با انتقاد از تکرار برخی حرکت‌ها علیه «یوسف پیامبر»، چنین رفتاری را علیه کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، رفتاری شیطانی دانست.

شورجه با انتقاد از اين جريان ضمن بيان اين كه در كشور ما هر كس ميتواند يك تمبر باطل كرده و با يك حكم جلب، مرا از خانه ببرد، گفت: شكايت از يك فرد عادي با شكايت از شخص حقيقي يا هنرمند تفاوت دارد.