به گزارش افکارنیوز، «ممکن است در آن زمان هم با توجه به رقبایی که حاضر می‌شوند اصلاح‌طلبان باز هم به این نتیجه برسند که از روحانی حمایت کنند اما شاقول اصلاح‌طلبان این است که آقای روحانی و وزارت کشورش پای انتخابات می‌ایستد یا نه و حاضر است هزینه بکند؟ هیأت های اجرایی را که نخستین ابزار نظارتی هستند چگونه شکل خواهد داد؟

وی همچنین اظهار کرده است: الان ٧۶ درصد از نیروهای احمدی‌نژاد هنوز در دستگاه اجرایی وزارت کشور حضور دارند.



*منظور ناصری از انتخاباتی که وزارت کشور باید پای آن بایستد! در مقطع فعلی چیزی غیر از انتخابات مجلس دهم نمی‌تواند، باشد و لذا بنا به تحلیل‌هایی می‌توان از هم‌اکنون به عبدالله ناصری این مژده را داد که انتظار اصلاح‌طلبان از دولت برای دخالت در انتخابات و بویژه بحثتأیید یا ردّ صلاحیت‌ها عملی نخواهد شد.

دلیل ساده‌ای هم که می‌توان برای این تحلیل ارائه کرد آنست که انتظار جریان سیاسی خاص از دولت برای مقولاتی مثل رفع حصر از فتنه‌گران و یا رفع ممنوع‌التصویری لیدر جریان اصلاحات نیز عملی نشده و نخواهد شد.

عملی نشدنی که صدای بلند انتقادات را از درون اردوگاه اصلاح‌طلبان نسبت به روحانی بلند کرده است.

جریان سیاسی خاص مشخصاً اعلام کرده است به دلیل عدم توانایی در زمینه تشکیل یک مجلس ششم دیگر و ردّ صلاحیت معاریفش که در فتنه سال ۸۸ نقش داشته‌اند؛ در انتخابات مجلس دهم به مقوله «برد حداقلی» فکر می‌کند. به این معنی که تلاش کنند تا اصولگرایان کمتری به مجلس راه پیدا کنند و تمام اصلاح‌طلبانی هم که شرایط تأیید صلاحیت را دارند، حتی‌الامکان وارد مجلس شوند.

اما همین راهبرد برد حداقلی نیز باید به زعم جریان خاص، با عملگری دولت در بحثتأیید و ردّ صلاحیت‌ها تقویت شود!

لذاست که مشاهده می‌شود تیر آخر را ناصری در چلّه می‌گذارد و حمایت از روحانی برای دولت دومش را منوط به کنش مطلوب در انتخابات مجلس دهم می‌کند!

در همین رابطه، صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز مدتی قبل در سمیناری دانشجویی به لایه‌هایی عمیق‌تر از سناریوی مذکور اشاره کرده و گفته بود: چون می‌دانیم که شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را ردّ صلاحیت می‌کند باید از حالا به فکر باشیم و نسبت به این عمل شورای نگهبان اعتراض اجتماعی بکنیم!

جالب آنکه، در بحثاشاره به ردّ‌صلاحیت‌ها؛ علی یونسی، دستیار رئیس جمهور روحانی نیز در یک جلسه استانی، بسیاری از ردّ صلاحیت‌ها و گزینش‌ها را در ایران «غیر اسلامی»! خوانده بود.

یکی از نظرات قابل تأمل در این زمینه را هم فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال اصلاح‌طلب مطرح کرده است. او زمانی در این رابطه گفته بود:

«بعید می دانم چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب تایید صلاحیت بشوند…انتظار ما از شورای نگهبان تایید صلاحیت نمایندگان مجلس ششم نیست»

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که مدت‌ها قبل از اظهارات اشاره شده؛ این «اشرف بروجردی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود که سال گذشته طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

«دولت باید یک استراتژی را برای برگزاری انتخابات تعیین کند که اساسا فارغ از ترکیب آینده مجلس، مبنای حمایت و اصل کار دولت باید حفظ و صیانت از آرای مردم باشد! اگر واقعا این استراتژی در جنبه عمل هم خودش را نشان دهد، ترکیب آینده مجلس می‌تواند متفاوت از ‌آن چیزی باشد که امروز شاهدش هستیم»!

یادآور می‌شود جریان سیاسی خاص در حالی مدعی حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ است، که نه لیدر این جریان و نه شخص آقای هاشمی رفسنجانی حاضر به حمایت رسمی از رئیس جمهور روحانی نشدند.

جریان سیاسی خاص همچنین در این زمینه هیچ سند و مدرک رسمی دالّ بر حمایت گروهی احزاب و معاریف اصلاح‌طلب را نیز در اختیار ندارد.

گفتنیست اظهار نظر ناصری مبنی بر حضور ۷۶ درصدی نیروهای احمدینژاد در بدنه وزارت کشور نیز صحبت صحیحی نیست و بیشتر مکاشفات وی به نظر میرسد تا ادعایی مبتنی بر آمار و اسناد!