ایران بر سر دوراهی عزت و ذلت قرار گرفته

به گزارش افکارنیوز، روح‌الله حسینیان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) در نطق میان‌دستور خود با خطاب قرار دادن، نمایندگان، ‌ مسئولان و ملت ایران، گفت: تاریخ ایران بر سر دوراهی عزت و ذلت قرار گرفته است؛ نمایندگان مردم ایران در این مقطع حساس نمی‌توانند بی‌تفاوت بمانند، به همین دلیل بر مبنای این وظیفه تاریخی و برحسب نمایندگی از ملت بزرگ انقلابی و قهرمانی، باید بگویم مردم و مسئولان هیچگاه با مذاکره مخالف نبوده و نیستند، حتی با عقب‌نشینی تاکتیکی، انعطاف‌پذیری موقت برای بازسازی قدرت و کسب آمادگی هم مخالف نیستیم؛ ما با تسامح و تساهل و کوتاه آمدن از اصول به‌عنوان برنامه استراتژیک مخالف هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) افزود: امام استراتژی انقلاب را حمایت از مستضعفان جهان وبه اهتزاز درآوردن پرچم اسلام در سرتاسر جهان دانسته است.

عضو کمیسیون اصل نود افزود: ما مخالف این هستیم که از یک اصل کوتاه بیاییم و این کوتاهی را فتح بابی برای تعامل با زورگویان جلوه دهیم. با فریب‌کاری مخالفیم و نگرانیم جام زهر را با رنگ و طعمی دیگر در کام ملت بریزند، با کوتاه آمدن در مقابل زورگویان عالم به شکست چندباره بشریت کمک کرده‌ایم.

حسینیان ادامه داد: ما فروختن عزت ملت ایران را هیچ افتخاری نمی‌دانیم و هرگز به خاطر فضاسازی چند رسانه وابسته و نظرسنجی‌های ساختگی با این جماعت هم‌رنگ نخواهیم شد.

عضو کمیسیون اصل نود با اشاره به بیانیه لوزان، توضیحات تیم مذاکره‌کننده و اینکه اخبار جمعی حکایت از این دارد که دولت به هر قیمتی آماده امضای قرارداد است، افزود: بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای عظیم هسته‌ای و اجازه مدیریت‌شده بازرسی‌های خارج از عرف از مراکز نظامی، خبر از این می‌دهد که مذاکرات هسته‌ای جز به دنبال پایان دادن به توسعه انرژی هسته‌ای، متوقف شدن در مقطع زمانی چند سال قبل، نابودسازی زیرساخت‌های هسته‌ای، نرسیدن به غنی‌سازی صنعتی و سپردن همه دستاوردها به جهانخواران غیرقابل اعتماد نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا کرده است و پذیرش هر تهدیدی که تاییدی در آپارتاید علمی باشد چیزی جز پیروزی زور بر قانون نیست.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه صدها بار تجربه شده است که دولت آمریکا نامردانی فریبکار، پیمان‌شکن و غیرقابل اعتماد هستند، گفت: دولت آمریکا در مقابل اسکان میهمانان سرخپوست خود بارها پیمان بستند اما همواره پیمان شکستند و آنها را قتل‌عام کردند؛ دولتمردان آمریکا در قرارگاه‌های بین‌المللی هیچگاه به پیمان خود عمل نکردند؛ آمریکایی‌ها با گورباچف در مقابل عدم حمایت از آلمان شرقی و الحاق آنها به آلمان غربی متحد شدند تا ناتو را حتی یک‌ سانتیمتر به مرزهای روسیه نزدیک نکنند، اما نه تنها به این وعده عمل نکردند، بلکه موشک‌های ضدبالستیک خود را در مرزهای روسیه مستقر کردند.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه بی‌اعتمادی به دولتمردان آمریکا در خود آمریکا بسیار شهرت دارد، افزود: این جمله میان روشنفکران آمریکایی معروف است که هر کس با دولت آمریکا قرارداد امضا می‌کند، مجوز نابودی خود را به آنها سپرده است.

وی ادامه داد: چرا دولت سعی می‌کند مذاکرات را از مردم و نمایندگان پنهان کند؟ چرا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نکرد؟ رئیس‌جمهور در حضور دوربین‌ها می‌گوید فکت‌شیت ایرانی را منتشر کرده‌ایم، اما وزیر امور خارجه رسماً انتشار را تکذیب می‌کند. چرا این همه تناقض؟ قرار بود شما دولت راستگویان را تاسیس کنید.

حسینیان خطاب به دولتمردان تاکید کرد: مردم و نمایندگان را از خود بدانید، ‌ چون این مردم هستند که باید در روزهای سختی، دولت را حمایت کنند؛ حمایت آنها را از خود سلب نکنید.

عضو کمیسیون اصل نود با درخواست از دولتمردان مبنی بر اینکه به خداوند و گفتار او ایمان بیاورید، افزود: ۳۶ سال است که خداوند را تجربه کرده‌ایم و پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی بر صدام، فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی و سقوط هواپیماهای نظامی آمریکا در طبس، خواری و دربه‌دری سازمان جهانی منافقین، پیروزی حزب‌الله و حماس، پیروزی انصارالله بر قدرت‌های اهریمنی را به چشم دیده‌ایم و انشاءالله پیروزی آنها بر خاندان آل سعود را به‌زودی شاهد خواهیم شد اما این روند تاریخی نشان می‌دهد که باید به خدا اعتماد کنیم.

وی در پایان با ذکر یکی از سخنان امام خمینی(ره) گفت: این انقلاب اسلامی، مقدمه حکومت واحده حضرت حجت است و مسئولان جمهوری اسلامی نباید به خاطر مشکلات اقتصادی از این هدف بزرگ غافل شوند.