زیر بار فشار هیچ چیزی را قبول نمی‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ۱ + ۵ عنوان کرد: این مذاکرات در راستای احقاق حقوق ایران و رفع نگرانی‌های بی اساس طرف مقابل صورت می‌گیرد. ما بنا را بر این گذاشته‌ایم که نگرانی طرف مقابل نگرانی است که باید به آن توجه و آن را برطرف کرد، بر همین اساس مذاکره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این مذاکرات صرفا حقوقی و فنی نیست و شاید بخش مهمی از آن سیاسی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید با این قدرت‌ها نشست، صحبت کرد و ملاحظات دو طرف باید مطرح بشود و نهایتا راه مرضی الطرفینی که حفظ حقوق ما در آن باشد دیده شود و در عین حال نگرانی‌ آنها نیز رفع شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما با این رویکرد مذاکره می‌کنیم و برخی موارد وقتی که تهدید می‌کنند آن را مفید نمی‌دانیم، بلکه بالعکس این تهدیدات می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

کمالوندی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توجه به روند ۳۵ سال گذشته ثابت کرده که زیر بار فشار هیچ چیزی را قبول نمی‌کند. مذاکره می‌کنیم، یک مذاکره برابر با رعایت حقوق دو طرف و براساس چارچوب بین‌المللی و اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل.

به گزارش فارس، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی روز گذشته در گفتوگویی عنوان کرد: ایران باید حق دسترسی به سایتهای نظامی خود را به آژانس بدهد.