معصوم: قدردان ایران در مبارزه با داعش هستیم

به گزارش افکارنیوز، فواد معصوم روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک خود با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، از کمک های ارزشمند ایران از روز نخست مبارزه با داعش از جمله سلاح و کمک های امداد رسانی انسانی برای کمک به آوارگان و فراریان از جهنم داعش، تشکر کرد.

وی افزود: مبارزه و جنگ علیه داعش گسترش یافته و امروز نه تنها ارتش بلکه بسیج مردمی و داوطلبان و پیشمرگه هم با روحیه واحد علیه داعش می جنگند.

رییس جمهور عراق بار دیگر از حمایت های تمامی طرف ها که در جنگ علیه داعش از عراق حمایت کردند، قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه داعش برعلیه تمامی طوایف عراقی اعلام جنگ کرد، گفت: داعش نه تنها برای ملت عراق بلکه برای تمامی ملت های منطقه، دشمن به شمار می آید.

رئیس جمهور عراق با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در کشاورزی، صنعت، جاده سازی و خدمات بهداشتی گفت: عراق همه تلاش خود را برای استفاده از این تجارب پیشرفته ایران به کار می‌گیرد.
معصوم خاطرنشان کرد: جنوب عراق و مناطقی که در جنوب این کشور در موازات جمهوری اسلامی ایران و عربستان قرار دارد، گرفتار گسترش صحرا هستند؛ و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری گسترده کشورهای منطقه است.

فؤاد معصوم با تأیید گفتگوها بین ایران و کشورهای مجموعه ۱+۵ تأکید کرد، امضای توافقنامه و به نتیجه رسیدن آن، به نفع کشورهای منطقه است، و دلیلی برای نگرانی هیچ طرفی از این توافقنامه وجود ندارد.