دولت زیر بار توافق ننگین نرود

به گزارش افکارنیوز، سهراب رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در واکنش به برخی از اظهارات پیرامون بازرسی محدود و مدیریت شده از تاسیسات نظامی کشور، ضمن قدردانی از تلاش دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: دولتمردان و مذاکره‌کنندگان بارها التزام عملی خود برای حرکت در چارچوب سیاست‌های نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده را اعلام کرده‌اند ولی با توجه به برخی از اظهارنظرهای جدید از سوی برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای لازم دیدم نکاتی را بیان کنم.

وی افزود: در رابطه با مذاکرات یکی از خطوط قرمزی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده و بارها نیز به آن نیز تاکید شده، نپذیرفتن بازرسی‌های غیرمتعارف از سوی آژانس بین‌المللی هسته‌ای یا هر تیم دیگری است و برای اینکه مشخص شود منظور معظم‌له چیست ایشان فرمودند «هیچ کس حق بازرسی از مراکز نظامی کشور را ندارد» و در این رابطه نیز فرمانی صادر کردند که «هیچ مسئول نظامی ماذون نیست شخصی را بر مراکز نظامی راه دهد.»

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: بعد از این فرمان رهبر معظم انقلاب برخی از مسئولان نظامی کشور از جمله سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین فرماندهی کل سپاه اعلام کردند که به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد شخصی برای بازرسی وارد مقرهای نظامی شود و حتی تهدید کردند هر کسی برای این کار اقدام کند با سرب داغ پاسخش را خواهند داد.

صلاحی تاکید کرد: امروز همه تحلیلگران منصف می‌دانند و بارها نیز اذعان کرده‌اند که متشکل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران بحثهسته‌ای نیست بلکه قدرت، استقلال و همچنین الهام بخشی روزافزون جمهوری اسلامی ایران در کانون‌های حساس استراتژیک جهان از جمله غرب آسیا است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مرکز ثقل عملیاتی شدن طرح خاورمیانه بزرگ خود را برای دستیابی به تک ابر قدرت هژمونی جهانی در عراق قرار دارند و به همین جهت هم عراق را اشغال کرده و ۳۰۰ هزار نفر نیروی نظامی و امنیتی را در این کشور مستقر کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: آن روزها آمریکا بارها تاکید کرد حداقل برای یکصد سال در عراق خواهد ماند و قرار است بعد از استقرار و تثبیت در این کشور، کشورهای منطقه را یک به یک تصرف و تجزیه کرده و بعد از آن انقلاب اسلامی را مهار کند.

صلاحی گفت: در آن زمان رئیس‌جمهور وقت ایران به بوش نامه‌ای نوشت و برای خوش‌آمدگویی به وی، به حاتم بخشی پرداخت و ۵ تعهد بزرگ را پذیرفت و از مذاکره صحبت کرد و بوش پسر در پاسخ گفت به عراق آمده‌ایم تا ایران را تنبیه کنیم. در این هنگام بود که مقام معظم رهبری ورود پیدا کردند و پرونده عراق را از دست دولت گرفتند و با روانه کردن نیروهای انقلابی و با هوشیاری هر چه تمام‌تر بزرگترین شکست تاریخی سیاست خارجی آمریکا را رقم زدند.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ آمریکا این است که ایران و دوستانش در منطقه بزرگترین مانع سلطه آمریکا بر منطقه هستند، یادآور شد: مسئولان ما باید بیش از گذشته پرونده عراق را مورد مطالعه قرار دهند و به دو نکته بیشتر توجه کند اول اینکه صدام ۸ سال به نیابت از آمریکا با ما جنگید و دوم اینکه آمریکا چه رفتاری با صدام کرد.

صلاحی تصریح کرد: مسئولان ما نباید فراموش کنند که در سال ۶۱ آمریکا نام صدام و حزب بعثرا از لیست طرفداران گروه‌های تروریستی حذف کرد تا بتواند عراق را بیش از گذشته تسلیح و تجهیز کند و در همان سال به شخصی به نام «برنارد لوئیس» ماموریت دارد تا طرح اشغال عراق را فراهم کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: مسئولان این را هم نباید فراموش کنند که ما خوش‌بینی مرحوم مصدق به آمریکا و در نتیجه انجام کودتای ۲۸ مرداد بوسیله آمریکا و شکست جنبش نفت را نیز در تاریخ خودمان داریم.

صلاحی در ادامه با بیان اینکه رهبری فرمودند: «بهترین ضامن اجرای تصمیمات نظامی مردم هستند» اضافه کرد: امید است که دولت و تیم مذاکره کننده در چارچوب تعیین شده که مقام معظم رهبری آن را علنا به مردم ابلاغ کردند، حرکت کرده و این چارچوب را رعایت کنند و زیر بار توافق ننگین نرود.

وی در خاتمه گفت: در صورتی که چارچوب تعیین شده از سوی نظام توسط دولت در مذاکرات رعایت نشود علاوه بر این که توافق باطل است دولتمردان نیز مطمئن باشند این توافق به پاشنه آشیل دولت تبدیل خواهد شد که قادر به مدیریت عواقب آن نخواهند بود.