رایزنی های تهران درباره اوضاع یمن

به گزارش افکارنیوز، خانم والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل که فردا(چهارشنبه) وارد تهران می‌شود، قرار است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

آموس اخیراً در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات امدادرسانی و ارسال کمک‌های فوری انساندوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع یمن گفت‌وگو کرد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حل سیاسی بحران یمن علاوه بر ارائه طرحی ۴ ماده‌ای رایزنی‌های گسترده‌ای را در راستای حل سیاسی این بحران صورت داده است. سه‌شنبه هفته گذشته نیز محمدجواد ظریف در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل در این باره به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در این تماس با اشاره به نسل کشی و جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم مظلوم یمن بر ضرورت ایفای نقش موثر سازمان ملل در جلوگیری از تداوم حملات و برقراری آتش بس تاکید و اظهار داشت: این جنایات نقض فاحش مقررات بین‌المللی و اصول حاکم بر حقوق بشردوستانه می‌باشد و پیامد آن رشد گروه‌های افراطی و تروریستی و شدت یافتن فاجعه انسانی در این کشور بوده است.

ظریف ابراز امیدواری کرد تلاش‌های دبیرکل و جامعه بین‌المللی به توقف فوری جنایات علیه مردم یمن منجر شود.

علاوه بر آن در روزهای اخیر رایزنیهای تلفنی بین امیرعبداللهیان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن صورت گرفت.