پاسداری از ارزش‌های اسلامی وظیفه همگان است

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک ولادت باسعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و دعوت همگانی به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: روز بعثت رسول اکرم(ص) علت حادثه اسلام است، سوم شعبان سالروز پیدایش، علت و بقاء اسلام و عید مبعثرسول اکرم(ص) با قیام سیدالشهدا(ع) نهادینه شد.

وی بیان داشت: اگر امام حسین(ع) نبود رسول اکرم(ص) اسلام را هم نداشت، علت احیای مبعثرسول اکرم(ص) وجود نازنین سیدالشهداء(ع) است که با قیام خودشان جلوی دشمنان آن زمان را گرفتند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: همان ‌طور که پاسداری سیدالشهداء از دین علت احیای اسلام شد، امروز پاسداری ما هم علت احیا اسلام است و علت اینکه امام راحل عظیم‌الشان(ره) سوم شعبان را روز پاسدار اعلام کردند، همین است.

امام جمعه بافت با بیان اینکه امروز آن رسالت حسینی یعنی پاسداری از اسلام برای تک‌تک ما نهادینه‌ شده است، گفت: امروز در سه جبهه مهم فرهنگی، اقتصادی و دیپلماسی خارجی پاسداری وظیفه همگانی است.

مهدی‌زاده افزود: در عرصه فرهنگی همه باید پاسدار باشند و به ویژه مسئولان فرهنگی کشور این را بدانند، رسالت اصلی یا اولیه مسئولان فرهنگی کشور توسعه اسلام و ترویج ارزش‌های دینی است.

وی عنوان کرد: این امنیتی که امروز ما داریم، برای این نیست تا عده‌ای در بی‌بندوباری آزاد باشند و ضد ارزش‌ها را ترویج دهند، حال چرا باید نمایشگاه کتاب، جولانگاه کتاب‌های فاسد و ضد دینی و ارزشی باشد چرا باید کتب و مجلات مستهجن در اختیار مردم قرار گیرد.

خطیب جمعه بافت بیان کرد: باید مسئولان دقت داشته باشند در عرصه دیپلماسی خارجی، خواسته ملت شریف ایران از تیم مذاکره‌‌کننده این است که باروحیه حسینی چون در کربلا در مقابل تمام تحریم‌ها با شعار هیهات مناالذله و روحیه سجادی و جهادی که باعزت و شرف، اقتدار پوشالین بنی‌امیه را در هم کوبید، این عزیزان نیز با این روحیه از حقوق ملت ایران دفاع و پاسداری کنند و پروتکل الحاقی که به غرب اجازه دسترسی به مراکز نظامی ما را می‌دهد، لغو کنند.

این مسئول ادامه: این ملت با تأسی از ولی‌امر مسلمین اجازه دخالت و ورود کشورهای خارجی به تأسیسات و پایگاه‌های نظامی ایران را نمی‌دهند.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: فتح خرمشهر یک پیروزی عادی نبود، بلکه خواست وجود دو حقیقت ایثار، اخلاص و فداکاری رزمندگان و اراده و کمک خداوند متعال بود.

مهدیزاده تاکید کرد: تجربه نشان داده است که در این ۳۷ سال انقلاب اسلامی هر کجا این دو حقیقت به هم متصل شدند تمام توطئهها و قدرتهای غربی در مقابل این دو حقیقت به زانو در آمدند و تمام توطئههای دشمن خنثی میشود.