به عنوان دولت، طرفدار هیچ حزبی نیستیم

به گزارشافکارنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه امسال، سال برگزاری انتخابات است، اظهار کرد: ‌ انتخابات به عنوان یکی از موضوعات اصلی که امسال با آن مواجه هستیم، یکی از مراحل آزمایش و آگاهی از میزان اعتماد و توجه مردم به دولت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر انتخابات از نظر مردم خدشه دار باشد و مردم احساس کنند که مشی قانون دچار اشکال شده است، یقین بدانید اعتماد مردم نه تنها به دولت، بلکه به نظام کم خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه به عنوان دولت طرفدار هیچ حزبی نیستیم، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که قانون به نحو صحیح اجرا شود و عدالت انتخاباتی که همان اجرای صحیح قانون است، مطرح شود تا اعتماد مردم به نظام تقویت شود و مردم با احساس امنیت و آرامش بیشتری به سمت انتخابات بروند.

وی ادامه داد: هر کسی که در چهارچوب قانون و مقررات از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشد و در عرصه سیاسی خود را به مردم ارائه دهد و مردم نیز به آن رای دهند، از نظر ما نماینده هستند و با هر نگاه سیاسی مورد حمایت وزارت کشور خواهند بود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ‌این روزنامه با نزدیکی به انتخابات، بهانه جویی‌ها زیاد می‌شود و برخی به هر دلیلی می‌خواهند از امکانات، ظرفیت و توان دستگاه حاکمیتی به ویژه دولت استفاده کنند و ما نباید خود را در معرض این‌گونه انتخابات قرار دهیم و نباید اجازه دهیم از ظرفیت دولت در جهت انتخابات استفاده شود.

وی گفت: همه تحولات انتخابات باید از امروز مرتب، رصد، تحلیل و جمع بندی شود و هر نوع تخلف از طرف هر دستگاه اجرایی، باید گزارش شود.

وزیر کشور با بیان اینکه به صورت جدی با مسائل مواجه هستیم، گفت: سخنرانی‌ها و طرح دیدگاه‌ها در چهارچوب قانون، که از زمان شروع انتخابات به صورت رسمی از طریق وزارت کشور و شورای نگهبان مطرح می‌شود، آزاد است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال همدلی و همزبانی و ارتباط دولت و ملت گفت: در شرایط کنونی که با تحولاتی که در عرصه بین المللی و منطقه‌ای و همچنین ویژگی‌های تحولات سیاسی و اجتماعی که با آن روبرو هستیم، اقتضای وحدت، انسجام و همدلی ضرورت دارد و ما به عنوان محور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اولین ارتباط دهندگان دولت و ملت، باید پیشگامان خوبی برای این نامگذاری باشیم و تلاش کنیم امسال قوی تر از سال‌های گذشته، موضوع وحدت و انسجام مد نظر ما باشد.

وی تصریح کرد: هرچه ما در عرصه‌های داخلی و خارجی با موفقیت بیشتری مواجه می‌شویم، دشمنان حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند و اگر پیگیر تحولات منطقه‌ای باشیم، متوجه می‌شویم دامنه تحولات اجتماعی، سیاسی و امنیتی بسیار شدید است.

رحمانی فضلی یادآور شد: دشمنان با توجه به روند موفقیت‌های ایران، فشارها را افزایش داده‌اند و آن‌چه ما در منطقه شاهد آن هستیم، این است که آنان به گمان خودشان از وقوع بیداری اسلامی جلوگیری کرده‌اند، اما در حال حاضر موج شدیدی در آگاهی عمومی مردم منطقه حاصل آمده که این آگاهی نتیجه رویکرد مقاومت و مقابله با آمریکا و دست نشاندگانش در منطقه بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: نسخه امنیتی کردن منطقه، دخالت نیروهای بیگانه در منطقه و استفاده از نیروهای انحرافی مانند القاعده و داعش و فرقه‌هایی که منشا حمایت آن‌ها آمریکا است، عملی نبوده و رویارویی مقاومت مردم در مقابل این فرقه‌های انحرافی، به جایی رسیده است که آن‌ها با تشکیل اعتلا‌های مختلف ناگزیر شدند همه ابزارهای خود را از پشت صحنه به روی صحنه بیاورند.

وی تصریح کرد: چنانچه در یمن با زیر پا گذاشتن همه قوانین و مقرارت بین المللی، یک ملت را تحت حملات موشکی خود قرار داده‌اند، اما تجربه تاریخی در سال‌های گذشته نشان داده هیچ گاه ملت‌ها تسلیم زورگویی نخواهد شد، همچنین چنانچه شاهد این موضوع در جنگ آمریکا و ویتنام و ایران و عراق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه محور اصلی فشار بر علیه انقلاب اسلامی است، گفت: چشم امید منطقه به ایران است و البته مهمترین مسئله در جبهه توفیق علیه دشمنان ایجاد انسجام و وحدت در داخل کشور است و این مقاومت حاصل نمی‌شود، مگر اینکه مردم که استوانه‌های اصلی قدرت را شکل می‌دهند در چهارچوب منویات رهبری این قدرت ملی را برای ما به ارمغان بیاورند.

وزیر کشور بیان کرد: وقتی درجه مقاومت مردم بالا می‌رود که امید به آینده، امید به مسئولان، امید به بهبود وضعیت و وحدت میان قوای سه گانه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران حلقههای اول وصل مردم در جامعه و نیروی اصلی برقراری همدلی و همزبانی در کشور هستند، گفت: شما در این میان نقش مهمی را دارید و باید تلاش کنید اعتماد عموی را هر روز بیش از گذشته تقویت کنید.