به فکر تمدید مذاکرات نیستیم

به گزارش افکارنیوز، در حالی که حدود یک ماه تا ضرب‌الاجل خودخوانده مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ باقی مانده، یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید انتظار دارد که فشردگی و سطح سیاسی گفت‌وگوها در این مدت افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری «تریبیون»، مقامات آمریکایی هشدار دادند، هفته منتهی به ۳۰ ژوئن مذاکرات فشرده خواهد بود. آنها گفتند، به اعمال فشار ادامه می‌دهند تا ایرانی‌ها و هر کسی که در میز مذاکره قرار دارد را وادار سازند «تصمیمات دشواری» که برای پایان دادن به این بن‌بست دوازده ساله لازم است، اتخاذ کنند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز گذشته(جمعه) به خبرنگاران گفت: «یک ماه فرصت داریم. فکر می‌کنم، مذاکرات در سطح سیاسی افزایش یابد».

او با اشاره به دیدار امروز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «کری می‌خواهد با ظریف دیدار کند تا مسائل واقعا دشوار را بررسی کنند».

این مقام آمریکایی در ادامه اظهار داشت: «ماه ژوئن ماه به شدت دشوار و فشرده‌ای هم در سطح کارشناسی و هم سطح وزراء خواهد بود. اما ما هنوز معتقدیم می‌توانیم به توافق برسیم».

به گفته وی، توافق هسته‌ای شامل سه ضمیمه یا بیشتر خواهد بود که در حال حاضر در حال نگارش هستند.

بر اساس این گزارش، به‌رغم سخنان مقامات ایرانی و فرانسوی درباره اینکه احتمال دارد مذاکرات به طول انجامد، مقامات آمریکایی می‌گویند موضوع تمدید در دستورکار قرار ندارد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در این باره اظهار داشت: ما شفاف بیان کردیم در این مرحله به تمدید مذاکرات فکر نمیکنیم. ۳۰ ژوئن تاریخ واقعی است.