ایتارتاس: مذاکرات عملا به بن‌بست خورده

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ «عملا به بن‌بست رسیده» و این احتمال وجود دارد که ضرب‌الاجل ۱۰ تیر به تعویق بیافتد.

این منبع آگاه گفته است: «روند(پیشرفت مذاکرات) عملا متوقف شده و این ریسک وجود دارد که ضرب‌الاجل بار دیگر به تعویق بیافتد.»

تازه‌ترین دور مذاکرات هسته‌ای این هفته در شهر وین اتریش آغاز شده و امروز با دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و ۶ کشور پی گرفته شد.

پیشتر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود که روند پیشرفت گفت‌وگوها کند شده و مسکو از این بابت نگران است.

ریابکوف که در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «متاسفانه سرعت پیشرفت مذاکرات کند شده است. این موضوع ما را بیشتر و بیشتر نگران میکند چرا که زمان رو به پایان است و ضرب الاجل نزدیک.»

وی تاکید کرد که برداشتن تحریمها و موضوع دسترسیها از اختلافاتی است که طرفین همچنان درباره آن در بن بست هستند.(جزئیات بیشتر)

با این وجود حمید بعیدینژاد رئیس تیم کارشناسان ایران در مذاکرات هستهای ظهر امروز پس از پایان دیدار معاونین، گفت همه طرفین اعلام کردهاند که به دنبال تسریع پیشرفت مذاکرات هستند.