مجلس چاپ کاریکاتور موهن را پیگیری می کند

به گزارش افکارنیوز، احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره چاپ کاریکاتور توهین‌آمیز و موهن غواصان شهید در روزنامه " آرمان امروز " گفت: متاسفانه اقدام روزنامه آرمان امروز در چاپ این کاریکاتور بسیار وقیحانه و ناپسند بود، چنین کارهایی توسط روزنامه آرمان و دیگر روزنامه‌های از این دست، بارها اتفاق افتاده که نشان می‌دهد یک جریان خاص علیه مقدسات دست به حرکات هدفمند می‌زند و در پی نابود کردن و تخریب دستاوردهای نظام هستند.

وی در ادامه گفت: باید این سوال را مطرح کنیم که هدف روزنامه آرمان از چنین حرکتی چه بوده است؟ چرا آنها تضعیف نظام، از بین بردن دستاوردهای بلند انقلاب و تخریب آن را دنبال می‌کنند؟ آیا این اقدام با تعهد روزنامه‌نگاری تطبیق دارد؟ آنها یک تعهدی به نظام داشته‌اند که باید به آن عمل کنند، ولی متاسفانه خلاف آن به وقوع پیوسته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: شهدای غواص، برکت این انقلاب بوده و هستند. آنها با ورود خود به شهر، خون تازه ای در رگ های جامعه به جریان انداختند، چرا به جای تشویق و سوق دادن مردم به سمت تجلی جایگاه شهدا، چنین حرکات موهنی را انجام می دهند.

سالک در خصوص پیگیری مجلس در این خصوص تصریح کرد: مجلس از تمامی دستگاههای اجرایی به ویژه شورای نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد می خواهد که قاطعانه جلوی چنین حرکتی را بگیرند، مجلس این مسئله را با جدیدت مطرح می کند و در جلسه بعدی کمیسیون این موضوع مهم قطعا مطرح خواهد شد.