بعضی رسانه‌ها جدول دشمن را پر می‌کنند

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی بامداد امروز در مراسم شب احیا در مصلای جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: قرآن و عترت عمیق هستند و قرآن آیین تربیت و اهل بیت(ع) هم الگوی تربیت به شمار می‌آیند، از قرآن و عترت هم سوء‌استفاده شد.

وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) مظلوم واقع شدند، افزود: پیامبر یک دختر و یک داماد بیشتر نداشت و هر دو را در جوانی به شهادت رساندند و این مظلومیت عترت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آن‌چنان که قرآن، کتاب همه قرون و اعصار هستند، اهل بیت(ع) هم امام اعصار محسوب می‌شوند، گفت: امام علی(ع) فقط امام دیروز نبود و امام فرداها هم به شمار می‌آید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مازندران این افتخار را دارد که قبل از اینکه هیچ کجای کشور محب و شیعه اهل بیت(ع) باشند، نخستین دولت اهل بیت(ع) را تشکیل داد، تصریح کرد: این شور، عظمت و ارادت طبیعی است که در ژن مردم مازندران وجود داشت.

خاتمی با اشاره به اینکه شب ۱۹ حضور عاشقان امام علی(ع) به فرهنگ تبدیل شده است، ادامه داد: کسی این مسئله را بخشنامه نکرده که مردم در عزای امام علی(ع) لباس عزا به تن کنند.

وی با بیان اینکه در سوره محمد(ص) آیه هفت ذکر شده که انسان اگر خدایی باشد، خدا به او کمک می‌کند و آیات مشابه این چنینی بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر خانواده دینی باشد و در راستای فعالیت‌های دینی گام بردارند دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه گروه ۵ + ۱ علیه ما توطئه کند و حتی اگر اوباما گزینه‌های روی میز و زیر میز داشته باشد هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون این وعده خدا است، اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند که وعده‌های خدا را از عمق جان باور دارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان، صفای شب‌های احیا هستند، افزود: در این سال‌ها دشمنان توطئه‌های بسیاری علیه جمهوری اسلامی داشتند که هر کدام اگر به نتیجه می‌رسد می‌توانست برانداز باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه ما این باور را داریم و افتخار می‌کنیم در این سه روز در سراسر ایران اسلامی عزادار امام علی(ع) هستیم، گفت: در این ایام همه امام علی(ع) را فریاد می‌زنند و خدا این کشور را تنها نمی‌گذارد و در فراز و نشیب‌ها ما را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در خطبه ۱۸۲ نهج‌البلاغه بر فرهنگ ایثار و جهاد تاکید دارد، تصریح کرد: امام علی(ع) دغدغه جهاد داشتند و فرهنگ ایثار و جهاد، فرهنگ فداکاری در راه خداست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نامه ۲۳ نهج‌البلاغه عاشقانه از شهادت سخن می‌گوید، ادامه داد: امام علی(ع) در شهادت، گمشده خود را پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مذاکرات آری، دعاگوی مذاکره‌کنندگان هستیم چون اینها رزمنده جبهه دیپلماسی هستند، خاطرنشان کرد: آنچه پشتوانه این ملت است، این فرهنگ است.

خاتمی با اشاره به اینکه ۳۶ سال است که دشمنان بارها می‌خواستند به ما حمله کنند اما حمله نکردند و سئوال این است که نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند البته که نمی‌توانستند، اظهار کرد: اگر می‌توانستند، با این فرهنگ آمادگی جهاد که فرهنگ زندگی است مواجه می‌شدند.

وی با بیان اینکه با اینکه این همه سر و صدا راه انداختند اما هیچ غلطی نکردند، افزود: ما شعار نمی‌دهیم بلکه مرد عمل هستیم و این فرهنگ «ما می‌توانیم» است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ۳۶ سال است که با تحریم زندگی می‌کنیم، گفت: از ابتدای انقلاب تحریم بودیم و کسانی که تصور می‌کنند تحریم‌ها مربوط به یکی دو سال اخیر است، اشتباه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما ملتی هستیم که خسته نمی‌شویم اما دشمن را خسته می‌کنیم، تصریح کرد: اگر در این مذاکرات، تحریم‌ها رفع نشد ما هستیم و فرهنگ امام حسین(ع).

خاتمی با تاکید بر فرهنگ ترجیح مصالح نظام اسلامی، ادامه داد: بسیار مهم است که انسان مصلحت خود را کنار بگذارد و به مصالح جامعه اسلامی توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی این است که امروز یک پیام از ایران به دنیا مخابره شود، خاطرنشان کرد: آن پیام این است که ملت و دولت، ید واحد هستند و از حقوق خود کوتاه نمی‌آیند، دمیدن در جامعه دو قطبی، بازی کردن در میدان دشمن و پر کردن جدول دشمنان است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمنان خارجی در داخل هم توطئه می‌کنند تا بگویند ملت و دولت هم‌صدا نیستند، اظهار کرد: بعضی رسانه‌ها جدول دشمن را پر می‌کنند، عنوان «کاسبان تحریم» چه تعبیری است که از سوی برخی رسانه‌ها عنوان می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه در مصاف با دشمن نباید جاخالی دهیم، افزود: آنچنان که در دفاع مقدس ایستادیم در عرصه مقابله با دشمنان جهانی هم باید مردانه بایستیم.

وی با اشاره به اینکه هرگز نباید پیامی که از کشور صادر می‌شود به این معنا باشد که ما نیازمند مذاکره هستیم، گفت: اینطور نیست که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما ضربه بخوریم، حزب اوباما هیچ کاری در این هشت سال نکرده و اوباما فقط با ایران‌هراسی، می‌گوید که جلوی ایران را گرفته و سخنان این‌چنینی مشت مذاکره‌کنندگان را باز می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما پیرو قرآن هستیم، تصریح کرد: امام علی(ع) اهل خم شدن در برابر بیگانگان نیست، ذلت نمی‌پذیرد و سست نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ ایمان به وعدههای الهی، جهاد و ایثار، ما میتوانیم، ترجیح مصلحت نظام اسلامی بر مصالح شخصی، مقاومت در صراط حق از فرهنگهای مورد نیاز جامعه امروز است، گفت: خداوند به کرم خود ما را در راه امام علی (ع) استوار و ثابت قدم نگه دارد و دشمنان اسلام و قرآن و ملتهای اسلامی را نابود کند.