لاریجانی: امیدوارم ۱ + ۵ عقلانیت به خرج دهد

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قاب سرخ که در مورد نخستین جشنواره عکاسی از گلزار شهدای سراسر کشور است با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی دور نهایی مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: نگاه بنده در کل مثبت است و تلاشی که عزیزان ما در تیم مذاکره کننده انجام داده‌اند، داخل یک مسیر روشن، تعریف‌شده، چارچوب‌دار و کاملا فکر شده است.

وی بر همین اساس گفت: امیدواریم طرف مقابل نسبت به استفاده درست از زمان، عقلانیت به خرج دهد چرا که ۱ + ۵ نباید تصور کند پایان مذاکرات فرصت مناسبی برای وارد کردن آرای جدید در صحنه است و می‌توانند حداکثر فشار را در این مقطع بر ایران وارد کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: این فشار ممکن است مشکلی ایجاد کند. لذا این تاکتیک برای مذاکرات سهل و آسان است. وقتی مذاکرات پیچیده و دراز‌مدت می‌شود باید امور از قبل فکر شده باشد.

لاریجانی ادامه داد: در جریان برخی چالش‌ها در مذاکرات هستیم. در کل تصور می‌کنم که حرکت مذاکرات رو به جلو بوده و می‌تواند در شرایط فعلی به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برپایی نمایشگاه قاب سرخ گفت: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه نشان دادن حس غیرت دینی است. همچنین ترسیم تفکر جهادی بسیار مهم است و برپایی چنین نمایشگاهی صرفا یک حرکت فرهنگی نیست و بلکه نوعی القای انرژی به جامعه در ابعاد مختلف است.