مقام آمریکایی گمانه‌زنیها درباره حصول توافق را رد کرد

به گزارش افکارنیوز، مقام ارشد آمریکایی گمانه‌زنیها درباره حصول توافق نهایی هسته‌ای با ایران را رد کرد.

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵ + ۱ در وین ادامه دارد، امروز خبرگزاریهای غربی در گزارشهایی ادعا کردند که دو طرف به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند.

از سوی دیگر در حالی که در خبرها آمده که اختلافات در مذاکرات همچنان باقی است، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ادعا کرده که توافق نهایی هسته‌ای فردا دوشنبه رسما اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه المانیتور، در واکنش به این خبر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ضمن رد گمانه‌‌زنیها درباره توافق قریب‌الوقوع نهایی هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵، از باقی بودن اختلافات عمده در گفتگوها خبر داده است.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که البته به نام وی اشاره‌ای نشده ضمن رد خبرها درباره توافق هسته‌ای گفت: «ما هرگز در این مذاکرات درباره زمانبندی چیزی گمانه‌زنی کرده‌ایم و قرار نیست اکنون این کار را شروع کنیم. موضوعات مهمی در این مذاکرات باقی مانده که باید حل شوند».

ادعاهای رسانههای غربی درباره حصول توافق هستهای نهایی در حالی مطرح شده که این رسانهها پیشتر بارها بر وجود اختلافات بر سر مسائلی از قبیل لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران در سازمان ملل و همچنین موضوع بازرسیها خبر داده بودند.