به گزارش افکارنیوز، در پی دستیابی ایران و گروه ۱ + ۵ به جمع‌بندی درباره مذاکرات هسته‌ای، آمریکا خود را برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره ایران با تنظیم جدول زمانی آماده می‌کند.

«سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در این مورد گفت: «انتظار می‌رود این قطعنامه در روزهای آینده با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی که در وین درباره آنها توافق شده، جایگزین قطعنامه‌های شورای امنیت شود.»

پاور ضمن اعلام اینکه در این زمینه همکاری نزدیک با قانونگذاران آمریکایی در دستور کار قرار دارد گفت که این افراد شرکای موثری در شکل دهی سیاست‌های موثر آمریکا در برابر ایران هستند و تضمینی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای محسوب می‌شوند. وی همچنین خواستار تصویب به موقع این قطعنامه مهم شد.

بنابر گزارش «المانیتور» یکی از مقامات ارشد آمریکایی پیش از این گفته بود که قطعنامه احتمالا هفته آینده ارائه خواهد شد. اما «جرارد فان بوهمن» نماینده نیوزلند در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت تاکید کرد که هنوز تاریخی برای این قطعنامه مشخص نشده است.

مقامات شورای امنیت اعلام کرده‌اند که پیش نویس این قطعنامه از حمایت کشورهای دارای قدرت وتو سازمان ملل که در مذاکرات هسته‌ای شرکت کرده بودند برخوردار است.

انتهای‌پیام /