تظاهرات علیه توافق هسته‌ای در نیویورک

به گزارش افکارنیوز، هزاران نفر از مردم آمریکا روز چهارشنبه در میدان «تایمز» نیویورک تجمع کردند تا به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اعتراض کنند. و از کنگره خواستند به آن رای منفی بدهد.

این تجمع که تحت عنوان «راهپیمایی متوقف کردن ایران» نامگذاری شده بود بیش از همه متشکل از حامیان رژیم صهیونیستی بودند.

«آلن درشوویتز» یکی از دادستان‌های یهودی گفت که بعنوان یک لیبرال دموکرات با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ مخالف است.

وی ادامه داد که معتقد است دموکراسی نادیده گرفته شده است زیرا دولت اوباما بدون کمک و مشارکت کنگره با ایران به توافق رسیده است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در جلسه‌ای محرمانه، به تمامی اعضای مجلس نمایندگان و سنا آمریکا را به طور جداگانه گزارش دادند و قرار است روز پنج‌شنبه(امروز) در یک جلسه آشکار کمیته روابط خارجی سنا از توافق هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ دفاع کنند.

در حالیکه کنگره آمریکا از روز دوشنبه هفته جاری، بررسی ۶۰ روزه برجام را آغاز کرده است، «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت: از آنجایی که یک توافق بد، امنیت مردم آمریکا را تهدید می‌کند، ما همه تلاش خود را برای متوقف کردن آن به کار می‌گیریم.