باراک و بنیامین دست به یقه می‌شوند!

به گزارشافکارخبر، " آمریکا و اسرائیل " گاهی این نوکر آن و آن نوکر این، نوکری که هیچگاه کسی فکرش را نمی کرد تمامی داشته باشد.

این رابطه دوستانه به جایی رسیده بود که این دو جانانه از منافع یکدیگر دفاع میکردندو در سیاست های خود چشمشان به دهان هم دوخته شده شده بود، البته طبق آنچه سیاستمداران آمریکایی تاکنون گفته‌اند و بر ان به کرات تاکید کردند منافع اسرائیل برایشان ارجعیت دارد.


جنگها و جنایت هایی که تا کنون در خاورمیانه رقم خورده است همگی به دستهای پینه بسته به خون آمریکا و رژیم صهیونیستی است، در جنگ افغانستان و عراق حمایت های جانانه این دو، کاملا مشهود بود و امروزه نیز پروژه داعش با صرف میلیاردها دلار به گونه ای در خاورمیانه در جریان می افتد تا نگاه ها از جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی برداشته شود و به کشتار با آب و تاب گروه های تکفیری منعطف گردد، به همین ترتیب جنایت را با نگاهی مشترک برای خاورمیانه به تصویر می کشند.

دیگر این مثل بر کسی پوشیده نیست که هر جا جنایتی اتفاق بیفتد نام آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی میدرخشد و در این امر روش آنها اینگونه است که یکی مستقیما خود را درگیر کرده و دیگری به حمایت همه جانبه می ‌پردازد و کار تا انجا پیش میرود که میبینیم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یکی از شعارهای انتخاباتی خود را حمایت از اسرائیل قرار می‌دهند.

در همین راستا " هیلاری کلینتون " خطاب به حامیان مالی ثروتمند یهودی خود گفت: من برای اسرائیل بهتر از باراک اوباما خواهم بود.

در مقابل ایران نیز این متحدان خونین همراه مواضع مشترکی داشته اند و هردو از تاسیسات هسته ای ایران بیزار، در طول دوزده سال مذاکره نیز شاهد بودیم مذاکره کنندگان آمریکایی بر این موضوع تاکید داشتند که منافع اسرائیل را در مذاکرات در نظر داریم

این درحالی بود که برای ایران اصلا چنین چیزی مطرح نبود و همه اینها نشان می‌داد که ایالات متحده با نداشتن کوچکترین عزمی مذاکرات را ادامه می دهد و به نوعی دوست داشت زمان بخرد برای مقاصد پنهان خود در پشت این مذاکره تا با اجرای هم زمان نقشه های شوم توسط اسرائیل که برای منطقه کشیده بودند، بتواند از این طریق به ایران فشار بیاوردند.


در جریان مذاکرات هسته ای کشورمان در دولت جدید با برنامه اقدام مشترک ژنو دیوار تحریم ها ترک برداشت اما این ترک به اینجا ختم نشد بلکه سنگر مشترکی اتحاد آمریکا و اسرائیل نیز برای اولین بار در طول تاریخ دچار ترک شد که نشان می داد " باراک اوباما " از پنجره ای دیگر به مذاکرات هسته ای ایران نگاه می کند.


از سوی دیگر با نزدیک شدن به پایان مذاکرات شاهد اختلاف علنی آمریکا و اسرائیل پیرامون مذاکرات هسته ای ایران بودیم اما امروز کار به جایی کشیده شده است که اوباما علنا از دخالت های اسرائیل سخن به میان میاورد در حالی که روزی این دخالت ها نا دیگری برای خود داشت! اکنون قلدرهای سرکش جهان که روزی همه چیز را از یک دریچه نگاه میدیدند امروز به اختلافی قابل تامل رسیدند.


باراک اوباما در مصاحبه‌ای تاکید کرد، تاکنون سابقه نداشته یک مقام خارجی به اندازه نتانیاهو در امور آمریکا مداخله کند.

اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فرید زکریا، مجری معروف شبکه سی‌ان‌انگفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خصوص جوهره توافق هسته‌ای با ایران دچار اشتباه است.

اوباما به سی‌ان‌ان گفت: به یاد نمی‌آورم که در گذشته یک رهبر خارجی تا این حد که نتانیاهو در این مدت در امور آمریکا مداخله کرده تا جلوی توافق هسته‌ای با ایران را بگیرد، در امور آمریکا مداخله کرده باشد.

فرید زکریا در این مصاحبه از اوباما پرسید آیا مناسب است که رئیس یک دولت خارجی خودش را وارد یک مساله آمریکایی کند، که رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به آن گفت: یک چنین نمونه‌ای را به یاد نمی‌آورم.

اوباما تاکید کرد: اگر در حقیقت استدلال من درست باشد که این توافق بهترین راه برای آنکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند است، این چیزی نیست که تنها برای آمریکا خوب باشد بلکه برای اسرائیل بسیار خوب است.

همه این احوالات نشان دهنده دستاورد دیگری از"برجام" است که توانست طی یک اقدام بی سابقه میان امریکا و اسرائیل اختلاف بیاندازد، ان هم به گونه ای که رئیس جمهور آمریکا صراحتا از دخالت ااین رژیم سخن به میان بیاورد، زنگ خطر دست به یقه شدن "باراک" و "بنیامین" به صدا در امده است.