خواستار افزایش همکاریها با ایران هستیم

به گزارشافکارخبر،فرمانده ناوگروه روسی که عصر یکشنبه وارد بندرانزلی شد، در دیدار با امیر دریادار افشین رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش بر تمایل این کشور برای توسعه همکاری و مراودات بین دو نیرو تاکید کرد.

ناخدا یکم کریل تارننکو که در رأس ناوگروهی متشکل از دو فروند ناو رزمی عصر یکشنبه با هدف تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور ایران و روسیه و توسعه تعاملات دریایی وارد بندرانزلی شد اظهار کرد: ناو گروه ما متشکل از دو فروند ناو ماخاچ کالا و ولگا دونسک است که به مدت سه روز میهمان ناوگان دریایی شمال ایران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: روابط دریایی فی ما بین روسیه و ایران گسترش خواهد یافت و ما به بازدیدهای رسمی و غیر رسمی و مراوداتمان با ایران به طور جدی ادامه می دهیم.

فرمانده ناوگروه روسیه با اشاره به این که در این سفر ۱۳۰ نفر در ناوگروه حضور دارند افزود: آمادگی داریم تمرین نظامی مشترکی را به منظور ارتقای سطح آموزش نیروهای دوطرف انجام دهیم.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش کشورمان نیز در این دیدار که در محل ستاد این ناوگان برگزار شد، گفت: برنامه های متنوعی شامل دیدارهای نظامی، تمرین مشترک دریایی، بازدید از یگان های شناور نیروی دریایی ارتش و همچنین بازدید مسئولان منطقه چهارم این نیرو از ناوهای روسی درمدت اقامت سه روزه ناوگروه روسی از ایران پیش بینی شده است.

دیدار از موزه نظامی انزلی، حضور بر مزار شهدای گمنام، دیدار با فرماندار، دیدار از شهرک تاریخی ماسوله و مسئولان استانی ازدیگر برنامه تدارک دیده شده برای ناوگروه روسیه دراین سفر سه روزه است.