نیروهای ویژه سپاه در سوریه؟!

به گزارش افکارخبر، در یک هفته اخیر رسانه های خارجی جنگ روانی بی سابقه ای را ضد جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و نمونه آن ادعای " بلومبرک " و " سی ان ان " درباره سایت " پارچین " بود.

اخیرا " دبکا فایل " در خبری مدعی شده ایران قصد دارد تا واحد های ویژه عملیات سپاه پاسداران را برای انجام عملیات به سوریه اعزام کند.


**دبکا: ایران به شمال شرق سوریه نیرو اعزام می کند


این سایت ادامه داد: ایران قصد دارد تا مسئولیت عملیات‌ها علیه مخالفان " بشار اسد " و داعش را به عهده بگیرد و این نیروها در شمال شرق سوریه مستقر خواهند شد.


دبکا همچنین مدعی شده این ناشی از تغییر تاکتیکی ایران بوده و با اشاره ای به سخنان سردار سلیمانی تلاش می کند پیشرفت‌های میدانی در سوریه را به حضور نیروهای ویژه ایران نسبت دهد.


این سایت تصریح کرد: نیروی ویژه سپاه اهداف اولیه را در باز پس گیری منطقه جرالشغور(استان ادلب) و پاسدار پیگیری خواهد کرد که قسمت عمده آن در اختیار ارتش آزاد سوریه است.


**پلان اول: دبکا اطلاعاتش را از کجا آورده است؟


اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد اینکه سایت‌های وابسته به غرب، امپریالیسم و اسرائیل اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند و برای مثال در مطالب دبکا نکاتی به چشم می‌خورد که در ذیل بدان اشاره می‌شود.

**پلان دوم: کمک‌های ایران به سوریه مستشاری بوده و فیزیکی نیست


در ابتدا می‌توان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به صورت رسمی و قطعی اعلام کرده که هیچگاه حضور نهایی در سوریه ندارد و در عین حال به صورت صریح و رسمی بیان کرده که کمک‌هایش به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه صرفا مستشاری بوده و فیزیکی نیست.


**سردار جزایری: نیروهای ویژه سپاه در شمال شرق سوریه حضور ندارند


سردار سرتیپ سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جشنواره اندیشه و قلم ارتش در پاسخ به این سوال درباره ادعای دبکا مبنی بر حضور نیروهای ویژه سپاه در شمال شرق سوریه اظهار داشت: نیروهای ویژه سپاه پاسداران در شمالی شرقی سوریه حضور ندارند و اساسا نیازی به حضور فیزیکی در این مناطق نمی‌بینیم زیرا ارتش و ملت سوریه می‌توانند از خود دفاع کنند.


**سردار کوثری: آزادگان جهان کمک های مستشاری ما دریافت می کنند


سردار سرتیپ محمد اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آزادگان جهان کمک‌های مستشاری ما را دریافت می‌کنند و در مبارزه با تروریسم از آن استفاده خواهند کرد.


**سردار راحمی: مقاومت سوریه باعثباز پس گیری مناطق اشغالی خواهد شد.


سردار سرتیپ ابراهیم راحمی مشاور وزیر اسبق دفاع گفت: مقاومت ملت سوریه یقینأ باز پس گیری مناطق اشغالی می‌گردد و ملت سوریه پیروز خواهند شد.



**جوکار: هرگونه کمک مستشاری برای مقابله با تروریسم را ارائه می‌دهیم


محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جوان؛ اظهار داشت: ما هرگونه کمک مستشاری در جهت مقابله با تروریسم را ارائه می دهیم.


**پلان سوم: اظهارات خلاف واقع " دبکا " درباره شهر استان ادلب و " پالمیرا "


یکی دیگر از مواردی که در گزارش شبهه دار " دبکا " مطرح شده درباره شهر استان ادلب(جسر الشغور) و " پالمیرا " مطرح کرده که این سایت مدعی شده نیروهای ویژه سپاه در این مناطق که در اختیار ارتش آزاد سوریه است حضور خواهند یافت در حالی که بخش عمده‌ای از " جسرالشغور " در محاصره ارتش سوریه که البته برخی منابع درباره آزادی این شهر به دست آمده بود مطالبی را مطرح کردند و بخشی در اختیار جبهه النصره بوده که ارتش آزاد نقش چندانی ندارند.

علاوه براین رزمندگان حزب الله هر جا که لازم باش به کمک ارتش سوریه می‌شتابد و این موضوع در زبدانی کاملا عینیت یافته و اگر در " جسر الشغور " و " تدمر " هم لازم باشد رزمندگان حزب الله در صورت لزوم نقش‌آفرینی خواهند کرد و نیازی به حضور نیروهای ویژه سپاه نیست.

در مجموع کمکهای صرفا مستشاری جمهوری اسلامی به سوریه، ادعای خلاف واقع درباره شمال و شمال شرقی سوریه و اظهارات صریح مسئولین جمهوری اسلامی درباره رد اتهامات غرب در سوریه از جمله دلایلی است که نشان میدهد نیروهای ویژه سپاه در شمال سوریه حضور نخواهند یافت.