تذکر نماینده ها به روحانی و وزیر ارشاد در خصوص بی بی سی
گروه سیاسی

- روز چهارشنبه گذشته در خروجی این سایت خبری تحت عنوان «آش ابتکار برای جنتی / تذکر مجدد نمایندگان به وزیر ارشاد» منتشر شد.

به گزارشافکار خبردر این خبر آمده بود که بعد از مصاحبه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست با بی بی سی انتقادات و موضع گیری علیه این رسانه شدت گرفت و نمایندگان تصمیم گرفتند که هم از وزیر ارشاد در خصوص صدور مجوز فعالیت برای این رسانه هم سوال کنند و هم به وی مجددا تذکر دهند.

در همان جلسه روز چهار شنبه مجلس ۲ نماینده به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هفت نماینده به حسن روحانی رئیس جمهور تذکر کتبی دادند اما به دلیل فرصت نشدن، این تذکر در جلسه امروز قرائت شده است.

فاطمه آلیا، زهره طبیب زاده نوری و مجتبی رحماندوست نمایندگان تهران، احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان، روح اله عباسپور نماینده بوئین زهرا، احمد امیرآبادی نماینده قم و محمد صالح جوکار نماینده یزد هفت نماینده ای هستند که در خصوص علت مصاحبه معاون رئیس جمهور(معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست) با بی بی سی و علت ورد و اجازه ورود خبرنگار این رسانه به ایران به حسن روحانی رئیس جمهور تذکر دادند.

همچنین در همین راستا فاطمه آلیا نماینده تهران و شهلا میرگلو بیات نماینده ساوه وزرندیه هر کدام در تذکر جداگانه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اجازه ورود خبرنگار بی بی سی به تهران و مصاحبه با برخی افراد از جمله معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست تذکر دادند.

این تذکر در جلسه امروز مجلس از سوی محمد دهقان نماینده چناران قرائت شد.

در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۹ مرداد مجلس شورای اسلامی نیز ۲۷ نماینده در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پرهیز از مماشات با رسانه‌های معاند و برانداز مانند بی‌بی‌سی و داشتن روحیه انتقادپذیری و سعه‌ صدر در برابر رسانه‌های منتقد داخلی به ویژه رسانه‌های انقلابی شدند.

که با این وجود ورود خبرنگار بی بی سی به ایران سبب شد تا کنون ۳۶ نماینده به جنتی و روحانی تذکر دهند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۱۳ مرداد امسال از صدور مجوز برای ورود یک تیم خبری بی بی سی به ایران جهت تهیه گزارش پیرامون فعالیت هسته ای خبر داد.

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد گفت که این مجوز به بی بی سی فارسی داده نشده و باید بگویم که بی بی سی جهانی در دولت قبل هم در ایران دفتر برای فعالیتهایش داشت و مجوز آن ابطال نشده بود. این مجوز یک هفته ای است و برای تهیه گزارش پیرامون مسائل هسته ای در چارچوب مقررات و شئونات جمهوری اسلامی ایران داده شده که این گزارش باید به دور از سیاه نمایی و دروغ پردازی باشد.

علی جنتی روز ۲۳ مرداد اعلام کرد که شبکه بی بی سی فارسی اصلا به ایران دعوت نشده است و حتی مسئولان ما با انجام مصاحبه با این شبکه منع شده اند. قضیه کم کم داشت به فراموشی سپرده می شد و به پایان می رسید و اما دیروز سه شنبه سایت تلویزیون فارسی بی بی سی، مصاحبه ای از معصومه ابتکار با تیتر ایران خواستار همکاری با سایر قدرت های منطقه برای پیشبرد صلح است منتشر کرد. انتشار این مصاحبه باز واکنش هایی را در پی داشت چرا که طبق اعلام مسئولین وزارت ارشاد تیم بی بی سی قرار بود در خصوص فعالیت هسته ای ایران گزارش تهیه کند نه اینکه با مقامات و مسئولین ایران مصاحبه کند. در همین راستا خبرنگار افکار خبر از زبان نمایندگان مجلس شنیده که برخی از نمایندگان تصمیم گرفتند تا به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت بی بی سی تذکر دهند.