سلاح نصرهوا پایه بر روی انواع جنگنده‌ها نصب می‌شود

به گزارش افکارخبر، سردار حسین دهقان در حاشیه افتتاح خط تولید موشک کروز نصر هواپایه، طی سخنانی توسعه توان موشکی در راستای تقویت قدرت رزمی نیروهای مسلح و افزایش سطح بازدارندگی موثر را از راهبردهای اصلی وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: موشک کروز نصر هواپایه در همین ارتباط طراحی و در خط تولید قرار گرفته است.

وزیر دفاع گفت: با بهره برداری موشک نصر هواپایه در نیروهای هوایی ارتش و سپاه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی این نیروها به طور چشمگیری افزایش می یابد.

وی افزود: این موشک با توجه به جستجوگر راداری از دقت بالایی در اصابت و انهدام اهداف مورد نظر برخوردار است و پس از شلیک از هواپیما های جنگنده نیازی به پشتیبانی نداشته، هواپیمای جنگنده می تواند به سرعت از نقطه خطر دور شود.

وزیر دفاع گفت: سیستم سلاح نصرهواپایه می تواند بر روی انواع جنگنده ها نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.

سردار دهقان بکارگیری این سلاح در هواپیماهای بدون سرنشین را از دیگر برنامه های وزارت دفاع دانست و اظهار امیدواری کرد: با همت و تلاش محققان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به زودی عملیاتی شود.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش دانشمندان ،محققان و متخصصان صنعت دفاعی که با تفکر ، روحیه ،کار و مدیریت جهادی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات را افزایش می دهند تأکید کرد:راهی که امام راحل عظیم الشان و پیروان راستینش،شهیدان سرافراز برای استقلال و عزت ایران اسلامی آغاز کردند با قدرت و صلابت ادامه خواهیم داد و هیچ مانعی نمی تواند سد راه اراده خلل ناپذیر فرزندان خمینی و خامنه ای عزیز باشد.