دولت لایحه ندهد، مجلس نظرش درباره برجام را می دهد
گروه سیاسی،

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باافکارخبربا اشاره به اظهارات مسئولین دولتی از جمله حسن روحانی رئیس جمهور و معاون پارلمانی وی مبنی بر ندادن لایحه برجام از سوی دولت به مجلس، گفت: این موضع گیریها برخلاف نظرعلی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان مجلس است.

چرا که نمایندگان مجلس تاکید دارند دولت باید در قالب لایحه مواد توافق هسته ای را به مجلس ارائه تا مجلس با دقت آنرا بررسی کند. وی با اشاره به حساسیت مجلس بر روی توافق هسته ای افزود: در همین راستا شاهد بودیم که کمیته ویژه بررسی برجام مرکب از ۱۵ نماینده در مجلس تشکیل شده و این کمیته با دعوت از مسئولین تیم مذاکره کننده هسته ای سابق و اسبق در حال بررسی دقیق مواد برجام است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان در بررسی برجام صرفا به منافع ملی و حقوق ملت توجه دارند، افزود: قطعا مجلس خط قرمز نظام و منافع ملی را در نظر می گیرد و آنچه در برجام است که خارج از خط قرمز باشد، قطعا به تصویب نخواهد رسید. آلیا گفت: نمایندگان مجلس در بررسی برجام موارد مورد تائید تعهدات و نکات قابل پذیرش را مشخص خواهند کرد و تعهداتی که عبور از خط قرمز و غیر قابل پذیرش باشد را نیز تعیین می کنند.

وی افزود: کمیته ویژه بررسی کننده برجام، گزارش نهایی خود را به صحن مجلس ارائه خواهد کرد و نمایندگان در صحن مجلس مصوب می کنند که دولت چه توافقی را امضا کند. نماینده تهران در مجلس گفت: اگر دولت لایحه ای در خصوص برجام به مجلس ندهد، مجلس نظر خودش را ارائه خواهد کرد.