امیرآبادی: سخنان نعمت‌زاده فرار از پاسخگویی است

به گزارشافکارخبر،احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کمپین «خرید ماشین صفر ممنوع!»، اظهار داشت: آقای نعمت‌زاده به جای اینگونه موضع‌گیری‌‌ها، کیفیت خودروها را درست کند و آنها را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه باید قیمت خودروهای تولید داخل کاهش یابد تا بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند، افزود: آقای نعمت‌زاده به جای عذرخواهی از مردم که روز به روز قیمت خودرو افزایش و کیفیت آن کاهش می‌یابد، اینگونه با آنان صحبت می‌کند.

امیرآبادی تصریح کرد: آقای وزیر صنعت باید مشکل را حل کند، اینگونه صحبت‌ کردن‌ها با مردم به نظرم فرار از پاسخگویی محسوب می‌شود، آقای وزیر لطف کند به جای فرار نسبت به پاسخگویی به مردم اقدام کند.

وی بر همین اساس یادآور شد: آقای وزیر باید مشکلات اساسی صنعت خودروسازی در ایران را حل کند که متأسفانه شاهدیم روز به روز کیفیت خودروهای تولید داخل بدتر می‌‌شود و پایین می‌آید و قیمت آنها بالا می‌رود.

نماینده قم در مجلس همچنین گفت: به نظر می‌رسد بهتر است آقای نعمت‌زاده مشکل تولید خودرو با کیفیت پایین را حل کند و قیمت آن را کاهش دهد نه اینکه با چنین ادبیات نامناسبی نسبت به تصمیم مردم موضع‌گیری کند.

وی یادآور شد: وقتی موضوع سؤال ما درباره قیمت بالای خودروهای تولید داخل از وزیر صنعت مطرح می‌شد، مسئولان ایران خودرو و سایپا می‌گفتند افزایش قیمت‌ها مرتبط با تحریم‌هاست، بعد هم وقتی دلار گران شد، گفتند افزایش قیمت خودرو مرتبط با واردات خودروهای خارجی است؛ یعنی متأسفانه هر بار بهانه‌ای می‌تراشند که خودروی خوب، با کیفیت و قیمت مناسب به دست مردم ندهند.

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر میرسد که باید خودروسازان بهرهوری را بالا ببرند و هزینهها را کاهش دهند، متأسفانه یکی از مشکلاتی که در صنعت خودروسازی کشور داریم، این است که برخی از خود خودروسازان تاجر شدند و برخی از قطعات را از طریق رانت از کشورهایی مانند چین وارد کشور میکنند، بعد هم به عنوان قطعهساز داخلی مشکلاتی را برای صنعت خودروسازی به وجود میآورند، آقای وزیر صنعت باید این مسائل و مشکلات را حل کند.