جریان تروریستی فقط به خاورمیانه محدود نمی‌شود

به گزارش افکارخبر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در چهارمین دوره اجلاس رؤسای مجالس جهان در نیویورک به سر می‌برد در دیدار با " لورنس دامونت " نایب رئیس مجلس فرانسه مبارزه با تروریسم در منطقه را برای هر دو کشور مهم دانست و افزود: جریان تروریستی فقط به منطقه ما محدود نمی‌شود و خطری جهانی است.

وی سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی را از اولویت‌های ایران در همکاری‌های اقتصادی دانست و افزود: ایران منابع وسیع نفت و گاز دارد که می‌تواند همکاری در حوزه گاز برای امنیت انرژی اروپا هم مؤثر باشد.

رئیس مجلس تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ با اینکه اشکالاتی دارد، توافقی قابل قبول است و می‌شود به آن مثبت نگاه کرد، اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث‌ها در مجلس ایران چه می‌شود.

لاریجانی با دعوت از رئیس مجلس فرانسه برای سفر به ایران افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور هم می‌توانند فعال شوند.

همچنین " لورنس دامونت " نایب رئیس مجلس فرانسه هم در این دیدار، توافق هسته‌ای را فرصتی برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا دانست و گفت: این توافق زمینه‌ای برای گفت‌وگوها در سایر حوزه‌هاست.

وی خواستار تقویت مناسبات پارلمانی ایران و فرانسه شد و افزود: توسعه این روابط زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در دو کشور فراهم می‌کند.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بینالمجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ۱۳۳ کشور با موضوع صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک در حال برگزاری است.