به گزارش افکارخبر، امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه که در راستای تبادل نظر و رایزنی با مقامات لبنانی در خصوص مسایل دو جانبه و منطقه ای در بیروت به سر می برد، روز چهارشنبه با " تمام سلام " نخست وزیر لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در این دیدار با بیان اینکه " تمام سلام " توانسته است بحران های مهمی را پشت سر بگذارد، اظهار داشت که در دوره نخست وزیری وی لبنان توانست مبارزه موفقی در مقابل تروریسم داشته باشد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران ابراز اطمینان کرد که آقای تمام سلام خواهد توانست شرایط حاضر را به خوبی مدیریت کند.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده مساعدت و کمک به لبنان برای رهایی از مشکلات است.

وی با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پی روابط حسنه توام با احترام متقابل با کشورهای منطقه از جمله عربستان است و ما آماده ایم تا با دوستان سعودی خود گفت وگو داشته باشیم و این کشور را دارای نقش و جایگاه مهم در منطقه می دانیم.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در رفع بحران های موجود لبنان از قبیل برق و خدمات شهری به این کشور کمک کند و تجربیات و توانمندی های خود را در اختیار ملت لبنان قرار دهد.

وی افزود: تضعیف امنیت لبنان به نفع رژیم صهیونیستی است و ما آمادگی داریم برای تامین امنیت لبنان با کشوهای منطقه همکاری داشته باشیم.

نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار تصریح کرد: ایران همواره به فکر امنیت و ثبات لبنان بوده و دیدارهای مقامات ایرانی با مقامات لبنانی نیز بیانگر این مهم است.

وی سفر "محمد جواد ظریف" به لبنان را 'مهم' خواند و اظهار داشت: فعالیت های دیپلماتیک و سفرهای وزیر خارجه ایران به کشورهای منطقه بلافاصله بعد از توافق هسته ای، دال بر سیاست خارجی ایران برای تحکیم روابط منطقه ای در چارچوب حفظ ثبات و امنیت است.