جریان پیامک های رزمایشی چه بود؟

به گزارشافکارخبر،روزنامه اعتماد گفت و گویی با سردار شعبانی، معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) تهران و سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله انجام داده و طی آن شعبانی علاوه بر توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری همایش، دلایلی برای ارسال پیامک همگانی نیز مطرح کرده که اهم آن در ادامه می آید:

**{literal}{{/ literal} این پیامک ها{literal}}{/ literal} به همه مردم{literal}{{/ literal} ارسال می شود{literal}}{/ literal}. هدف ما از اینکه پیامی را اعلام کنیم این است که هرکس از این طریق با ما ارتباط برقرار کند ما متوجه می‌شویم که علاقه‌مند است و ما از وی می‌خواهیم که به شبکه بیاید. اگر آمد در آینده پیام‌ها را تنها به همان افرادی که قابلیت و آمادگی برقراری ارتباط را دارند ارسال می‌کنیم.

** ما شماره اعلام می‌کنیم که هر فردی علاقه‌مند است و اطلاعاتی هم دارد به ما وصل می‌شود. ما در زمان جنگ از مردم به گونه‌ای دیگر استفاده می‌کردیم اما الان از طریق اطلاع‌رسانی برای امنیت پایدار و اطمینان‌بخش استفاده می‌کنیم.

** ما معتقدیم که امنیت پایدار یعنی امنیت مردمی. یعنی هرکس در هرکجا هست به عنوان یک ایرانی مسوولیت دارد بر امنیت و سرنوشتی که بر او است آگاه شود. یکی از کارهای ما در بحثآمادگی‌های مردم این است که از طریق ارتباطات نو، به آنان آموزش دهیم. آن هم در مورد نیازمندی‌هایی که مردم در مقابله با هر حرکت غیرمنتظره می‌توانند داشته باشند. یکی از این سیستم‌های آموزشی موبایل است. این ارتباطات به طور رسمی از شبکه‌ای که شما می‌بینید موبایل است، دو شبکه دیگر هم هست که از روز پنجشنبه که مردم همه مطلع می‌شوند خبر آن هم اعلام شود.

** یکی از مولفه‌های ارزیابی آمادگی‌های رزم نیز همین فراخوانی است. لذا یک حرکت اتفاقی و تصادفی نیست. ما لایه‌های عمیقی را برای این کار طراحی و پیش‌بینی کرده‌ایم. جذب، سازماندهی، آموزش و تمرین. در روز چهارشنبه ساعت ١۴ پیام رمزی به همه رده‌ها داده شد که به شبکه‌ها رفت و به پایگاه‌های مقاومت فراخوان شد.

** يكي از كارهايي كه در اين رزمايش به نمايش گذاشته ميشود موضوع بسيج مردمي با ارتباطات چند لايه امن و نفوذناپذير است. در واقع ما شبكهاي داريم كه به صورت راديويي- ديجيتالي و خطوط وياي پي قابليتي را از خود نشان ميدهد. اين ارتباط امن و مستمر ميتواند شرايطي را داشته باشد كه اگر ما در موقعيتهاي خاص نيروهاي خود را فراخوان داديم، آنها از آمادگي كامل برخوردار باشند. فراخواني به معناي يك حركت تاكتيكي بوده كه تمام نيروهاي مردم پايه ما از هر كار و كسبي و در هر مكاني كه هستند سريعا خود را در پايگاههاي مقاومت آماده كنند. در اين وضعيت ما بايد پيامي كه به مردم ميرسانيم از چشم و گوش دشمن مخفي باشد.