تنها برنده توافق هسته ای، ‌ ایران است

به گزارشافکارخبر،دیک چینی - - معاون سابق رئیس جمهور آمریکا – مدعی شد: " به نظر می رسد هدف باراک اوباما از توافق با ایران، تبدیل این کشور به قدرت برتر در خاورمیانه است. تنها برداشتی که می توان از این توافق و انگیزه های اوباما داشت این است که او می خواهد موقعیت ایران را در آن نقطه از جهان تقویت کند و این کشور را به قیمت به خطر افتادن امنیت متحدانمان، به یک نیروی برتر تبدیل کند. "

به ادعای چینی، تنها برنده توافق، ‌ ایران است. وی با تکرار ادعای های خود افزود: توافق هسته ای ایران فرصت ساخت سلاح هسته ای، موشک های بالستیک و تسلیحات متعارف را برای این کشور فراهم کرده است.

دیک چینی در ادامه افزود: آنها در این توافق به تمامی خواسته های خود رسیدند. تحیر مقامات صهیونیست، سعودی ها، اردنی ها، مصری ها، اماراتی ها و همه دوستان ما در منطقه، گویای این موضوع است. متحدان ما در منطقه احساس می کنند با توافق هسته ای ایران، امنیت آنها از سوی کشوری تهدید می شود که مسلح به سلاح هسته ای است.

چینی در پایان اظهار داشت: "سنای آمریکا در برابر یکی از مهمترین مسائل این دهه به طور کامل وا مانده است. با این وجود، نمی دانم چرا آنها اجازه دادند چنین اتفاقی بیفتد."