ادامه مخالفت نتانیاهو با توافق هسته‌ای ایران

به گزارشافکارخبر،بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی بار دیگر بر مخالفت با توافق هسته ای ایران تاکید کرده و از تلاش های خود برای به شکست کشاندن توافق حمایت نموده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته ۳۴ رای لازم برای حفظ وتوی احتمالی قطعنامه کنگره در مخالفت با توافق را کسب کرده است.

نتانیاهو بارها به صورت علنی در مخالفت با توافق هسته ای صحبت کرده است. وی همچنین با حضور در کنگره آمریکا و سخنرانی علیه توافق هسته ای، موجب خشم و ناراحتی مقام های کاخ سفید شده است.

نتانیاهو که مخالفانش وی را به ضربه زدن به روابط تل آویو و واشنگتن متهم کرده اند، امروز پنج شنبه گفت: این مساله برای وی اهمیت داشته است که نگرانی های تل آویو را نشان داده است.

وی بارها مدعی شده است که توافق هسته ای نمی تواند مسیر ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را مسدود کند.

وی ادعا کرد: لغو تحریمها بر اساس توافقنامه، به ایران اجازه خواهد داد تا به نیروهای نظامی خاورمیانه از جمله حزب الله و حماس که دشمنان اسرائیل به شمار می روند، کمک های بیشتری ارائه دهد.

نتانیاهو گفت: این مساله مهم است که افکار عمومی مردم آمریکا به این واقعیت رسیدند که ایران دشمن آمریکا است و اسرائیل متحد آمریکا خواهد بود.

تلاش نتانیاهو برای مخالفت با توافق هسته ای ایران موجب تیرگی شدید روابط وی با اوباما شده است.

حمایت باربارا میکولسکی سناتور دموکرات از توافق هسته ای ایران موجب شد تا اوباما ۳۴ رای لازم برای حفظ وتوی احتمالی خود به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق هسته ای را به دست آورد.