به گزارشافکارخبر،این روزها اظهارنظرهای عجیب و غریب مقامات سیاسی آمریکایی نسبت به مردم ایران به ویژه در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، رنگ و بویی دیگر دارد.


آن‌ها از هر طیفی که باشند، برای جلب افکار عمومی و جذب حتی یک رأی بیشتر به سبدشان، به هر اقدامی که ممکن است دست می‌زنند. یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های آن‌ها اظهار نظر نسبت به مردم ایران است. علاوه بر انواع اتهامات بی‌پایه و اساس که گاه و بیگاه نسبت به ایرانی‌ها روا می‌دارند، برخی تحلیل‌های آن‌ها واقعاً شگفت‌آورند که دلیل طرح آن‌ها را فقط می‌توان عدم شناخت کافی و درست از مردم ایران دانست.
ایرانیها باز هم مرگ بر آمریکا میگویند
از این قبیل اظهارات، گفته‌ها و ادعاهای اخیر" دونالد ترامپ "نامزد تندروی جمهوری‌خواه است؛ وی در مصاحبه با روزنامه " دیلی کالر " و در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شود و ایران توافق هسته‌ای را نقض کند چه خواهد کرد، می‌گوید: من طوری آن‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهم که قابل تصور نیست. اگر رئیس جمهور باشم، توافق ایران را به گونه‌ای موشکافی می‌کنم که ایرانی‌ها مجبور شوند به آمریکا احترام بگذارند و دیگر بیرون نریزند و مرگ بر آمریکا بگویند. "
هرچند ترامپ، زبان به گستاخی‌های دیگری در حمایت از رژیم صهیونیستی نیز گشوده و باز هم این ادعای نخ‌نمای آمریکایی‌ها که " متعهد به حفظ امنیت اسرائیل هستیم " را تکرار کرده، اما اینکه مدعی شده است با نظارت بر ایرانی‌ها آن‌ها خصومت با آمریکا را کنار گذاشته و دیگر مرگ بر آمریکا نخواهند گفت اظهار نظر عجیب و قابل تأمل است.
میلیاردر گستاخ آمریکایی گویا نمی‌داند که قرار نیست برجام یا هر نوع توافقی در مسئله هسته‌ای، راه نفوذ آمریکا یا دیگر چپاولگران به ایران اسلامی می‌شود و قرار نیست آن‌ها مذاکرات هسته‌ای را بهانه و بستری برای بازگشت به موضوع‌شان قبل از انقلاب اسلامی قرار دهند.
" ترامپ " احتمالاً چشم و گوش بر دستور رهبری نظام اسلامی بسته که در هشداری حکیمانه، مسئولان کشور را به این موضوع توجه داده‌اند که مبادا موضوع هسته‌ای، به راهی برای نفوذ آمریکایی‌ها به ایران تبدیل شود.
ایرانیها باز هم مرگ بر آمریکا میگویند
" ترامپ " گویا همچون برخی دیگر از هم حزبی‌هایش، مردم ایران را نشناخته و به همین دلیل به خیال خود تصور می‌کند آن‌ها دشمنی‌های پیدا و پنهان آمریکا را از یاد می‌برند و از در دوستی و آشتی با این کشور درمی‌آیند.
آنچه وی و همفکرانش باید بدانند این است که مردم ایران خوب به یاد دارند که آمریکایی‌ها در طول تاریخ چه صدماتی به آن‌ها وارد کرده‌اند و چه مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آورده‌اند. وی باید بداند اگر جمهوری اسلامی ایران حاضر شده بر سر میز مذاکره بنشیند، بنابر مصلحت‌هایی بوده که در نظر داشته و در عین حال، هرگز بنای این مذاکره را نیز بر اعتماد ننهاده است.
شعار " مرگ بر آمریکا "، شعار مبنایی برای انقلاب اسلامی است؛ این شعار از عمق ایدئولوژی ایرانی‌ها برخاسته و ناشی از ژرفای رویکرد بدبنیانه ایرانی‌ها به آمریکاست و چیزی نیست که به خاطر یک تفاهم اولیه بتواند زیر سوال رود و نادیده گرفته شود.
ایرانیها باز هم مرگ بر آمریکا میگویند
" ترامپ " باید بداند که نه او و نه هیچ نامزد انتخاباتی در ایالات متحده، از کمترین میزان وثوق مردم ایران برخوردار نیستند ومبنای مذاکره با آمریکا اعتماد به این دولت نبوه زیرا اصولاٌ جایی برای این اعتماد وجود ندارد. به همین دلیل، خروجی مذاکرات هسته‌ای با آمریکا نیز چیزی را در معادله رابطه با آمریکا عوض نمی‌کند و در حقیقت، وضعیت هیچ تفاوتی با قبل نخواهد داشت.
جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را نسبت به آمریکا سال‌هاست که انتخاب کرده‌است و موضعش نسبت به این کشور کمترین تحولی نسبت به پیش به خود ندیده است. مردم ایران، یکصدا و یکدل و بی‌آنکه جنایات متعدد آمریکا در داخل و خارج ایران را به ورطه فراموشی بسپارند یا احیاناً بخواهند از کنار آن‌ها بگذرند، همچنان ایالات متحده را دشمن اصلی و درجه یک خود می‌پندارند و شعار " مرگ بر آمریکا " هرگز از زبان آن‌ها نخواهد افتاد.
ایرانیها باز هم مرگ بر آمریکا میگویند
این قبیل اظهارنظرهای گستاخانه مقامات آمریکایی علیه مردم ایران اسلامی، بیشتر ناشی از تحلیل‌های مبتنی بر توهمات و تخیلات است و هرگز واقع‌بینانه و بر اساس حقایق نیست؛ حقایقی که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها دشمنی با آمریکا و مقابله با دسیسه‌ها و کارشکنی‌های همیشگی این دولت است.