متهم کردن کمیسیون برجام به سیاسی کاری بی پایه است

به گزارش افکارخبر، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز(شنبه) در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در مورد برجام اظهار داشت: همه صاحب‌نظران باید در این مورد اظهارنظر کنند چون اتفاق بزرگی افتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها معتقدند کمیسیون برجام مسائل را جناحی و سیاسی بررسی می‌کند، گفت: این صحبت‌ها سبک و بی‌پایه است. نمی‌شود با طرح این گونه مسائل، حقایق را بیان نکرد.

توکلی خاطرنشان کرد: هرچقدر حسن و قبح برجام آشکارتر شود دولت در اجرا قدرت مانور بیشتری خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر برجام در مجلس تصویب شود قدرت چانه‌زنی‌ با دشمن بیشتر است و اگر هم تصویب نشود تکلیف ملت روشن خواهد شد.

وی گفت: اینکه تا فردی درباره کار مهم دولت حرف می‌زند و یا انتقاد می‌کند، بگوییم خطی یا جناحی برخورد شده، این بستن دهان دیگران است.

توکلی در پاسخ به این سوال که به نظرتان برجام باید به صورت لایحه به مجلس ارائه شود یا خیر، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، توافقی که تعهد برای ملت بیاورد باید به حالت دو فوریتی ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بنابراین باید ابتدا کلیات آن در مجلس مطرح و سپس رای‌گیری شود اگر رای آورد که من حدس می‌زنم رای بیاورد، به کمیسیون رفته و در آنجا فرض به قبول همه موارد است.

وی ادامه داد: هر کسی به بندی از توافق برجام اعتراض دارد می‌تواند حرفش را بزند بنابراین اگر کمیسیون حرفش را قبول کرد به مجلس گزارش می‌شود.

توکلی با بیان اینکه مجلس در این صورت فقط روی مسائل اعتراضی بحثمی‌کند، گفت: اگر ۶ الی ۱۰ بند از ۱۰۰ بند برجام مورد مناقشه باشد مجلس می‌تواند بگوید که ما قانع نشدیم. در این صورت طبق آیین‌نامه، دولت باید در مورد آن بندها مذاکره کند تا به توافق برسد. این راه قانونی است اما اینکه در عمل چه اتفاقی می‌افتد، بستگی به شرایط دارد.

انتهای پیام/