مجلس در بررسی برجام حقوق هسته ای و خطوط قرمز را در نظر می گیرد
گروه سیاسی

، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باافکارنیوزبا اشاره بررسی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در کمیسیون ویژه مجلس گفت: اعضای این کمیسیون تا کنون هشت جلسه برگزار کردند که در این جلسات از اعضای تیم مذاکره کننده قبلی و همچنین تیم مذاکره کننده فعلی دعوت شده تا نظرات خود را در خصوص برجام ارائه کنند.


وی با اشاره به بررسی جزئیات محتوای برجام در مجلس افزود: نمایندگان مجلس بر روی حقوق هسته ای حساسیت لازم را به خرج می دهند و قطعا تصمیمی می گیرند که حقوق هسته ای ملت ایران حفظ خواهد شد. ضمن اینکه خطوط قرمز نظام هم در نظر گرفته می شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا و گروه ۱ + ۵ در مذاکرات و با بیان اینکه مذاکره با آمریکا فقط در چارچوب مسایل هسته ای بوده و مسئولین ایران هیچ مذاکره ای با آمریکا نخواهند داشت، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا به دنبال نفوذ در داخل ایران است تا بتواند خواسته های خود را به ملت و دولت ایران تحمیل کند. اما آنها باید بدانند که این ملت و دولت دست آنها را خوانده و هرگز فریب ترفندهای آنها را نخواهد خورد.


جهانگیرزاده افزود: مسئولین و ملت ایران همواره مسایل نظامی را جزو خطوط قرمز مذاکرات اعلام و تاکید کردند که اجازه بازرسی از مراکز نظامی و یا محدود کردن آنرا نخواهند داد و در این زمینه با کسی تعارف ندارند.


وی با بیان اینکه مجلس در هفته های آینده در خصوص برجام تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: باید صبر کرد تا ببینیم مجلس در خصوص برجام چه تصمیمی می گیرد اما ما مطمئن هستیم که کمیسیون ویژه برجام حقوق ملت ایران و خطوط قرمز نظام را رعایت خواهد کرد.