اردوی جهادی با حلوای نسیه مسئولان!

به گزارش افکارخبر، حسین محمودی، مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به فعالیت ۲۴ دانشجو از این دانشگاه در پنج روستای محروم این استان اشاره کرد و ابراز داشت: ۱۶ نفر از خواهران در این اردو در کارگروه های بهداشت - درمان، آموزش و فرهنگی تقسیم می شوند و هشت نفر از برادران نیز در بخش تدارکات، پشتیبانی، آموزش و فرهنگی فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: البته خدماتی که از سوی پسران دانشجو انجام می شود صرفا در این حیطه ها نمی گنجد، بلکه این دانشجویان هرجا که احساس کنند به حضورشان نیاز هست، از کمک کردن دریغ نمی کنند؛ به عنوان مثال جهادگران این دانشگاه در مساعدت به هم طیفانشان که از سایر مراکز آموزش عالی که در زرین آباد تجمیع یافته اند و به کار عمرانی مشغول هستند، کوشا می باشند.


مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با انتقاد از عدم توجه ریاست این دانشگاه و مسئولین مربوطه در مساعدت به جهادگران علوم پزشکی تصریح کرد: با تک تک مدیران از رئیس گرفته تا بسیج جامعه پزشکی و پزشکانی که پتانسیل بالقوه برای حضور در این عرصه دارند، تعامل و استدعای همکاری داشتیم. آن ها در جلسه اول اعلام حمایت کردند و گفتند: کار کنید تا شما را پشتیبانی کنیم.


محمودی ادامه داد: ریاست ما را به بسیج جامعه پزشکی، از آنجا به مرکز دهلران، سپس به مسئولین بهداشت در میمه و پهله ارجاع دادند و گفتند که ۲۰۰ نفر از پزشکان، آماده به خدمت در مناطق محروم مغفول مانده هستند؛ اما تا به امروز هیچ کمکی به جهادگران علوم پزشکی نشده است. اردوی تیم ما در لوای حلوای نسیه مسئولان، با جیب خالی و کام تلخ جهادگران علوم پزشکی ایلام طی شد.


وی خاطرنشان کرد: برای تهیه دارو به برخی از مدیران مراجعه کردیم، گفتند: صبر کنید تا قرارگاه امام رضا(ع) به ایلام بیاید و از آن ها دارو بگیرید. سفر پزشکان این قرارگاه به ایلام لغو شد. تمام آنچه که در این ۱۲ روز صرف شد از هزینه شخصی و مساعدت خیرین تامین شد. لازم به ذکر است که برخی اقلام را به صورت عاریه ای تهیه کردیم و پول آن ها را نداده ایم.


مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اخلاص، اتحاد و توفیق حضور در مناطق محروم را نکات مثبت این اردو دانست و گفت: با تمام مشکلاتی که بر جهادگران علوم پزشکی حادثشد، نتیجه کارمان قابل تقدیر است، زیرا جهادگران از عمق جان برای مردم روستاهای دهلران مایه گذاشتند. با توجه به بازخوردی که در رفتار و گفتار مردم می بینیم از عملکرد خود راضی هستیم.