تعهد کتبی سه تشکل اصول گرا

به گزارش افکارخبر، مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره وحدت نیروهای اصول‌گرا اظهار داشت: در جلسات وحدت و همگرایی میان اصول‌گرایان جمع بندی و آسیب شناسی خوبی نسبت به انتخابات گذشته میان اصول‌گرایان صورت گرفته است و آنها نهایتاً به مدلی رسیدند که شورای فقها این مجموعه را راهبری کند و در این شورا جامعه مدرسین، جامعه روحانیت مبارز و آیت الله مصباح یزدی شرکت دارند.

وی ادامه داد: در وضعیت موجود اضلاع اصول‌گرا(حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران) آسیب‌های موجود را مکتوب کرده و به توافق رسیده‌ و پای آن را امضا کرده‌اند؛ مؤتلفه، پایداری و ایثارگران کتباً رضایت داده‌اند که مطابق سازوکار تعیین مصداق برای فهرست نهایی اگر نام هیچ فردی از این سه تشکل در فهرست نهایی نباشد، همین مقدار که فهرست اصو‌ل‌گرا رأی بیاورد کافی است و آنها تمکین کرده و هیچ فهرست دیگری ارائه ندهند.

عضو جمعیت ایثارگران افزود: با این سازوکار تعیین شده قرار شده است یک فهرست واحد از سوی اصول‌گرایان ارائه شود و سه تشکل تعهد داده و امضا کرده اند که اگر حتی یک نفر هم از ما در آن لیست نهایی نبود ما به آن فهرست پایبند هستیم و تمکین می‌کنیم.

شاکری یادآور شد: در دروههای قبلی انتخابات فهرستهای متعددی از اصولگرایان ارائه میشد ولی هم اکنون با سازوکار تهیه شده قرار است فهرست واحدی از سوی اصولگرایان ارائه شود؛ به طورمثال اگر حتی یک نفر از جمعیت ایثارگران امتیاز نیاورد، تمکین میکنند؛ بنابراین سه تشکل امضا کردهاند که اگر حتی یک نفر از ما در فهرست نهایی نبود، ما به آن فهرست پایبند هستیم. این کار زیبایی است که در میان اصولگرایان انجام شده است.