ماهیت انقلابی‌گری ایران تغییر می‌کند!

به گزارش افکارخبر، مقام ارشد پیشین سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که ماهیت انقلابیگری ایران طی ۱۰ تا ۱۵ سال اجرای برجام تغییر می‌یابد.

رئیس پیشین ام‌آی ۶ انگلیس در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان ادعاهایی بی اساس درباره مواضع مردم ایران در قبال دولت این کشور و تغییر ماهیت انقلابی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

«جان ساورز» در پاسخ به سوال فرید زکریا مجری برنامه جی‌پی‌اس درباره برجام گفت: «من فکر می‌کنم آنچه ما داریم می‌بینیم یک کشوری است که در حال دوران گذار و انتقال از یک پایه و اساس انقلابی‌گری به یک کشور عادی‌تر و نرمال‌تر است».

وی که عضو تیم انگلیس در مذاکرات هسته‌ای سال‌های ابتدایی دهه اول سال‌های ۲۰۰۰ بود، مدعی شد: «البته تنشها و درگیریهایی در داخل کشور(ایران) وجود دارند. صادقانه بگویم من وقتی به عنوان تیم مذاکره‌کننده به تهران رفتم، در آنجا این حس را از مردم ایران به ویژه جوانان دریافت کردم که آنها احترام زیادی برای مفهوم انقلاب و دولت انقلابی در ایران قائل نیستند. آنها خواهان داشتن یک زندگی عادی هستند. آنها خواهان قادر بودن به تجارت، سفر، ‌ استفاده از آیفون‌هایشان و دسترسی به اینترنت شبیه به آنچه در دیگر کشورها است، هستند».

ساورز همچنین ادعا کرد: من فکر میکنم ما نیاز به قدری صبر استراتژیک در قبال ایران داریم تا به آن، زمان برای توسعه و تکامل ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال پیش رو بدهیم. البته اگر ایران سعی به گریز هستهای بکند، ما همچنان یک ضامن نهایی که همان حمله محتمل نظامی است، داریم. اما من فکر میکنم این احتمال وجود دارد که ایران طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به کشوری عادی تر و نرمالتر تبدیل شود و ما باید این احتمال را تقویت کنیم.